سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بورل بر گسترش روابط استراتژیک‌ با شورای همکاری‌ خلیج فارس در سفر به عربستان

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سفر به عربستان اعلام کرد به دنبال روابط استراتژیک‌تری با شورای همکاری خلیج فارس است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سفر به عربستان و دیدار با «نایف فلاح مبارک الجحرف» دبیرکل شورای همکاری‌ خلیج فارس اعلام کرد این اتحادیه به دنبال روابط استراتژیک‌تری با شورای همکاری‌ خلیج فارس است.

او بعد از این دیدار در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: هدف از این نشست استراتژیک‌تر کردن مشارکت بین اتحادیه اروپا و شورای همکاری‌ خلیج (فارس) و همکاری در خصوص تحولات منطقه و ایجاد ثبات در آن است.

بورل افزود: همکاری ما با این شورا بیش از سه دهه است که بر اساس اعتماد متقابل و منافع مشترک بنا شده است و ما تلاش خواهیم کرد در بحران یمن یک آتش‌بس طولانی برقرار شود.

پیش از این مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به امارات و قطر سفر کرده بود. روز گذشته نیز بورل در مصاحبه تلویزیونی با شبکه العربیه عربستان ادعا کرد این اتحادیه از اقدامات انصارالله یمن مطلع است، اما برای پایان یافتن بحران انسانی در این کشور باید با انصارالله مذاکره کرد.

شورای همکاری خلیج فارس نام کوتاه شورای تعاونی خلیج (GCC)، بلوک سیاسی-تجاری‌ای شامل کشور‌های پیرامون خلیج فارس و کشور‌های عرب منطقه است که اعضای آن اهداف تجاری و اجتماعی مشترکی را پیگیری می‌کنند. شورای همکاری خلیج فارس در ۲۵ می ۱۹۸۱ میلادی و با هدف یکپارچگی اقتصادی و نظامی تشکیل شد که از جمله اهداف کشور‌های عضو، رسیدن به واحد پولی مشترک تا سال ۲۰۱۰ بود. این شورا تاکنون بارها مواضعی ضد ایرانی داشته است و علیه کشورمان به اتهام پراکنی پرداخته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.