سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی و ساخت ۲۹۳ نوع قطعه در نیروگاه شهید رجایی قزوین

۲۹۳ نوع قطعه مورد نیاز واحد‌های نیروگاه شهید رجایی در نیمه نخست امسال با استفاده از توانمندی‌های داخلی، از سوی متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مهران پوررمضان مدیر امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی گفت: به منظور حفظ آمادگی واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی برای تولید برق پایدار، ۲۹۳ قطعه مورد نیاز واحد‌های سیکل ترکیبی و بخاری این نیروگاه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، در اداره ساخت داخل این شرکت، طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شد.

مدیر امور بازرگانی این نیروگاه در ادامه بیان داشت: طراحی و ساخت سیل‌های توربین بخار، چرخ دنده‌های فن‌های گیربکس ACT و اورینگ مورد استفاده در برج‌های خنک کننده اصلی و کمکی، طراحی و ساخت چرخ دنده‌های گیربکس واحد‌های گازی و چرخ دنده‌های پمپ سوخت بخشی از اقلامی است که به تعداد ۳.۷۳۲ عدد از آن‌ها توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: برای ساخت این تعداد قطعه و تجهیزات، نقشه‌های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اداره ساخت داخل شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته شده که در واحد‌های نیروگاه به بهره برداری رسیده است.
پور رمضان گفت: با طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور و ممانعت از خرید کالا‌های مشابه خارجی انجام شد، تاکنون معادل میلیون‌ها ریال صرفه جویی ارزی و کاهش چشمگیری هم در هزینه‌های جاری شرکت شده است.

نیروگاه شهید رجایی با توان نامی دو هزار و ۴۰ مگاوات،  ۴ درصد از سهم انرژی تحویلی به شبکه سراسری برق را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.