سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح شورای حل اختلاف شهر هارونی

مرکز شورای حل اختلاف شهر هارونی از توابع بخش لاران در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،کرم شیخ پور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی برای رفع اختلافات محلی، شورا‌های حل اختلاف در سراسر کشور تشکیل شده‌است.

او افزود: نحوه فعالیت این شورا‌ها بر اساس استفاده از ظرفیت‌های ریش سفیدان و معتمدان برای برقراری صلح و سازش در میان شهروندان و حل و فصل خصومت‌هاست و احکامی نیز که در شورا‌ها صادر می‌شود حاکم بر قلوب مردم و موجب ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه است.


بیشتر بخوانید


شیخ پور اضافه کرد: هدف از راه اندازی شورای حل اختلاف در شهر هارونی، کاستن از مراجعات مردم به دادگاه و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه آن‌ها است.

او ادامه داد: مردم این منطقه برای رسیدگی به شکواییه‌ها و درخواست‌های حقوقی و قضایی خود ناچارند به شهر سورشجان مراجعه کنند؛ لذا تشکیل این شورا می‌تواند موجب شود تا بسیاری از اموری که در آن‌ها زمینه صلح و سازش فراهم است و کمتر ماهیت قضایی دارند در همین مکان حل و فصل شود.

گفتنی است مرکز شورای حل اختلاف شهر هارونی از توابع بخش لاران در چهارمحال و بختیاری با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شورا‌های حل اختلاف، رئیس دادگاه عمومی بخش لاران و جمعی از مردم افتتاح شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.