سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی خط ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در همدان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان از راه اندازی خط ملی نماد در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزی همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،یوسف سعیدی ، گفت: خط تلفنی ۱۵۷۰ نماد (نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، طرحی جامع برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

 او افزود: این خط تلفن با شماره اختصاصی ۱۵۷۰ به منظور اجرای فراگیر و گسترده برنامه ملی نماد برای تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیاز‌های دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی مشاوره ای، تخصص روان شناختی و مددکاری اجتماعی راه‌اندازی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدانتأکید کرد: هر دانش آموز به هر دلیلی که احساس می‌کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده ضروری است، برای رفع مشکل، به مراکز مشاوره مراجعه کند.

سعیدی بیان کرد: این سامانه می‌تواند به دانش آموزانی که قصد و یا اقدام نافرجام به خودکشی کرده، دانش آموزان بد سرپرست، بزهکار، مورد آزار جنسی قرار گرفته و از خانه و مدرسه فرار کرده، کمک و مشکلات آن‌ها را برطرف کند.

او تأکید کرد: خط ملی نماد یا همان خط چهار رقمی ۱۵۷۰، اورژانس اجتماعی دانش آموزان است و یکی از بخش‌ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان بوده که در کنار ابزار‌های دیگر در برنامه ملی نماد به ما کمک می‌کند موارد مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان در قالب یک سامانه و سیستم یکپارچه شناسایی وارانه خدمت صورت پذیرد.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه برای راه اندازی این طرح، ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد، تأکید کرد: افتتاح خط ۱۵۷۰ با هدف مداخله سریع و به موقع پاسخ گویی به آسیب‌های اجتماعی از جمله جسمی، ذهنی، عاطفی ایجاد شده است که یک تیم مشاوره در این زمینه به شکل محرمانه فعال است.

سعیدی گفت: خط چهار رقمی ۱۵۷۰، از ساع

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.