سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران استان مرکزی گزارش می دهد؛

هپکو روی غلتک رونق تولید

با انعقاد قرارداد‌های جدید دوباره رونق به این کارخانه ایرانی قدیمی بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،روزگاری نام کارخانه هپکو بلند آوازه بود و ماشین آلات معدنی، راهسازی و کشاورزی ساخت این کارخانه در گوشه گوشه ایران دیده می‌شد.

با انعقاد قرارداد‌های جدید و راه اندازی دوباره ۵ خط تولید ابر صنعت تولید ماشین آلات راهسازی ایران رونق دوباره به این کارخانه ریشه دار ایرانی بازگشت.

طی دهه اخیر با تغییر مالکیت و خصوصی سازی نامناسب این کارخانه روز‌های زوال از راه رسیدند و کارخانه‌ای که روزگاری چرخ زندگی ۲ هزار کارگر را می‌چرخاند و سالانه توانمندی تولید ۲۵۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی را داشت به تعطیلی کشانده شد.

در این سال‌ها روز‌های فراموش نشدنی و تلخ برای کارگران و مدیران قدیمی این کارخانه رقم خورد.

کاظمی مدیر عامل شرکت هپکو گفت: از سال گذشته با تغییر مدیریت و صاحبان این کارخانه بارقه‌های امید نمایان شد و با انعقاد قرارداد‌های مختلف از ابتدای امسال کار تولید در هپکو جانی دوباره گرفت.

کاظمی افزود: هم اکنون کارخانه با ۵ خط تولید و هزار کارگر مشغول به فعالیت است و تولید بیل مکانیکی و ترانسپورتر و دامپتراک را در دستور کار دارد.

او اضافه کرد: هپکو توانمندی تولید ۱۶ گروه مختلف محصول در قالب ماشین آلات معدنی، کشاورزی و راهسازی را دارد و استقبال از تولیدات این کارخانه سبب شده تا روز به روز حال هپکو بهتر شود.


بیشتر بخوانید:


اکنون کارخانه هپکو وارد دور جدیدی از زندگی ۴۰ ساله خود شده و می‌توانیم شاهد روشن شدن چراغ‌های این واحد تولیدی و همچنین فعالیت کارگاه‌ها و کارکنان این مجموعه باشیم.

رضایی مدیر خط مونتاژ این کارخانه هم با ابراز خرسندی از شرایط فعلی کارخانه گفت: هر روز شاهد بغض مدیران قدیمی این کارخانه و اشک شادی کارگرانی که سال‌ها برای جان گرفتن هپکو خون جگر خوردند در خطوط تولید پر سر و صدای کارخانه هستیم.

رضایی افزود: روزگاری تنها آرزوی ما حرکت یک ماشین ساخت شرکت هپکو در خط مونتاژ بود، اما حالا با ساخت تولیدات جدید هر روز چند دستگاه از سالن‌های تولید خارج و تحویل می‌شود.

او اضافه کرد: رفع مشکلات نقدینگی، بانکی و کارگری حاصل تغییر در مدیریت کارخانه است و امید است با حمایت از تولید ملی و جلوگیری از واردات، هپکو به روز‌های اوج بازگردد.

در حال حاضر هپکو با ۳۰ درصد ظرفیت و ۱۰۰۰ کارگر مشغول به کار است.

مادر صنعتی که توانمندی ساخت سالانه ۲۵۰۰ دستگاه انواع بیل مکانیکی، لودر، غلتک، گریدر، دامپتراک وبکهو لودر را دارد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.