سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلامت بالای ۶۰ هزار زائر در ورود به مرز شلمچه ارزیابی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ارزیابی سلامت ۶۷ عزار زائر در بازگشت به کشور و ورود به مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای ورود زائران اربعین حسینی تاکنون ۶۷ هزار تست سریع کرونا در مرزشلمچه انجام شد و غربالگری زائران اربعین در این مرز تا ورود آخرین زائر ادامه خواهد داشت.

او افزود: افزون بر شناسایی زائران مبتلا به کرونا، نمونه گیری و بیماریابی آنفلوآنزا، التور، بیماری‌های گوارشی و مسمومیت‌ها نیز در دستور کار مراقبین سلامت در پایانه مرزی شلمچه قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه خدمات نیروهای بهداشتی بدون وقفه به صورت شبانه روزی و در سه نوبت کاری در شلمچه در حال انجام است، گفت: تا ورود آخرین زائر، مراقبت‌های سلامت در پایانه مرزی بر اساس نظام مراقبت سندرومیک ادامه خواهد داشت.

سلمان‌زاده بیان کرد: ۱۰۰ ایستگاه انجام تست سریع کرونا در قالب ۲۰ تیم در ورودی پایانه شلمچه راه اندازی شده و زائرانی که تست کرونای آنها مثبت باشد به مرکز قرنطینه‌ای که در این گذرگاه مرزی برپا شده منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تیمهای بیماریابی و مراقبت مرزی در شلمچه حضور دارند که به صورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات بیماریابی، نمونه‌گیری و آموزش‌های لازم با محوریت بیماری کرونا مشغول هستند افزود: توزیع ماسک به زائران نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.