سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرنطینه شدید در اسپانیا به دنبال انتشار گاز‌های سمی آتشفشانی

مقامات اسپانیایی از ساکنان شهر‌های اطراف آتشفشان «لاپالما» خواستند در پی انتشار گاز‌های سمی در خانه‌های خود بمانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات اسپانیا به چندهزار تن از ساکنان جزیره «لاپالما» دستور قرنطینه داده اند. این دستور در پی بدتر شدن کیفیت هوا به خاطر فوران آتشفشان و انتشار گرد و غبار و گازهای سمی صادر شده است.

جمعه شب، سرویس‌های خدمات اضطراری اسپانیا به ساکنین شهر‌های «لوس لانوس د آریدان» و «ال پاسو» دستور دادند که در خانه‌های خود بمانند.

سرویس‌های خدمات اضطراری در بیانیه‌ای اعلام کردند این دستور که برای حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر صادر شده است، به خاطر وضعیت وخیم آب‌و‌هوایی است. در واقع چنین دستوری سبب می‌شود دود‌های غلیظ و بخار‌های سمی در لایه‌های پایین‌تر اتمسفر بمانند.

این ۳ هزار و ۵۰۰ نفر باید در خانه‌های خود بمانند و در‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند. علاوه بر این حق روشن کردن دستگاه‌های تهویه هوا یا وسایل گرمایشی را نیز ندارند تا هوای بیرون به درون منزل راه پیدا نکند.

پیش از این در شهر‌های «سان بوروندون»، «مارینا آلتا»، «مارینا باجا» و «لا کندسا» نیز قرنطینه اعلام شده بود.

گفتنی است از زمان فوران آتشفشان «کومبره ویخا» در ۱۹ سپتامبر میلادی، حدود ۶ هزار نفر منازل خود را تخلیه کرده اند. بیش از ۸۰۰ ساختمان مسکونی نابود شده اند که پیش از این حدود ۸۳ هزار نفر در آن‌ها زندگی می‌کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.