سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جن ساکی: آمریکا آماده مذاکره با کره شمالی است

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا آمادگی دارد در مورد طیف وسیعی از مسائل با کره شمالی گفتگو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، در یک جلسه خبری در کاخ سفید دیروز جمعه با تکرار ادعا‌هایی مبنی بر تعهد آمریکا برای تعامل با کره شمالی، گفت که آمریکا آمادگی دارد در مورد طیف وسیعی از مسائل با کره شمالی گفتگو کند.

ساکی پس از آنکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، آمریکا را متهم کرد که نیت خصمانه‌ای علیه کره شمالی دارد، این اظهارات را مطرح کرد.

ساکی در مورد صحبت‌های کیم در جلسه اخیر پارلمان کره شمالی گفت: «ما همچنان آماده بحث در مورد طیف وسیعی از مسائل با پیونگ یانگ هستیم.»

او در این نشست خبری گفت: «ما پیشنهادات خاصی برای گفتگو با کره شمالی ارائه کرده ایم، اما تا به امروز پاسخی دریافت نکرده ایم.»

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید ضمن اعلام حمایت کشورش از گفتگو بین دو کره، گفت: «ما از مذاکرات بالقوه بین کره شمالی و کره جنوبی حمایت می‌کنیم و  بدیهی است که ما خود را برای مشارکت احتمالی در این مذاکرات آماده ایم.»

ساکی در انتها خاطر نشان کرد که آمریکا به ارزیابی شلیک‌های اخیر موشک‌های کره شمالی برای تایید نوع موشک‌های پرتاب شده ادامه می‌دهد.

کیم جونگ اون پیشتر گفته بود که کره شمالی از اوایل اکتبر کانال‌های ارتباطی مستقیم خود با کره جنوبی را بازگشایی می‌کند.

اظهارات این مقام کاخ سفید نیز پس از یک سری از پرتاب‌های موشکی از سوی کره شمالی صورت می‌گیرد.

آمریکا پیشتر آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی در ۱۵ سپتامبر را نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل  عنوان و محکوم کرد.

رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در روز چهارشنبه اظهار داشت که سیاست خصمانه آمریکا نسبت به پیونگ یانگ هشت ماه پس از روی کار آمدن دولت جدید جو بایدن تغییر نکرده است. او همچنین اقدامات دولت بایدن در پیونگ یانگ را برای گفتگو یک ترفند کوچک برای فریب جامعه بین المللی و پنهان کردن اقدامات خصمانه آن عنوان کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.