سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تلفات فوک های خزری

فعالان دریایی و صیادان، لاشه تعدادی فوک خزری را در دریا مشاهده کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  ابراهیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون لاشه ۱۴ قلاده فوک خزری در آب‌های ساحلی مازندران کشف شده است، گفت: بر اساس مشاهدات فعالان دریایی و نهاد‌هایی که در حوزه دریانوردی و شیلات فعالیت می‌کنند ، لاشه تعداد دیگری از این گونه در خطر انقراض روی آب‌های دریای خزر سرگردان است.

او افزود: با توجه به طوفانی بودن دریا امکان از آب بیرون کشیدن لاشه فوک‌های خزری وجود ندارد و به محض اینکه دریا کمی آرام شود گروه‌های محیط زیست برای پایش و نمونه برداری در دریا حاضر خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با غیرعادی دانستن تلفات فوک‌های خزری،  گفت: سال‌های گذشته لاشه ۲ تا ۳ قلاده فوک خزری مشاهده می‌شد که عموما در دام‌های صیادان گرفتار و خفه می‌شدند.


بیشتر بخوانید:

ابراهیمی در خصوص علت تلف شدن فوک‌های خزری ، گفت: بر اساس گزارش ادارات محیط زیست شهرستان‌ها ،  تلف شدن فوک‌های خزری از مدتی قبل آغاز و همکاران محیط زیست،  متخصصان دامپزشکی و فعالان سازمان‌های مردم با گزارش مشاهده این تلفات در سواحل حاضر شدند.

او با بیان اینکه لاشه  فوک‌های خزری کشف شده متلاشی شده و برای تشخیص کارایی ندارد، افزود: نمونه‌هایی از بافت و برخی اندام‌ها فوک‌های تلف شده گرفته وبه مراکز تشخیصی ارسال شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: علت مرگ فوک‌های خزری خفگی در تور‌های صیاد نیست و نیاز به بررسی ببیشتر دارد.

ابراهیمی گفت: عوامل میکروبی، ویروسی، سموم و برخی عوامل محیطی هم می‌تواند علت تلف شدن فوک‌های خزری باشد که نیاز به بررسی بیشتر توسط  سازمان دامپزشکی دارد.

او ابراز امیدواری کرد کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی پس از آرام شدن دریا و کشف لاشه های جدید بتوانند بهتر در  خصوص علت تلف شدن فوک های خزری نظر بدهند.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.