سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازرسی نامحسوس از اصناف خرامه

رئیس اتاق اصناف شهرستان خرامه گفت: بازرسی به صورت نامحسوس از اصناف شهر خرامه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا ایزدی رئیس اتاق اصناف شهرستان خرامه بیان کرد: بازرسی‌ها بر روی فروشگاه‌های پوشاک، کیف، کفش و لوازم و تحریر متمرکز است و سه تیم بازرسی نیز در  شهر خرامه فروش اجناس را به طور لحظه‌ای رصد می‌کنند.

او با اشاره به اینکه بازرسی‌ها به صورت تخصصی و صنفی انجام می شود تصریح کرد: علاوه بر این تیم بازرسی به صورت نامحسوس بر عملکرد مغازه‌ها نظارت دارند و حتی اقدام به خرید صوری مانند دیگر مشتریان می‌کنند که در صورت تخلف، جنس را برگردانده و با اعمال قانون و نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع آن به تعزیرات اقدام می‌کنند.

ایزدی ادامه داد: بازرسی اتحادیه‌ها بیشتر بر روی مسائلی مانند داشتن پروانه کسب مغازه ها، تداخل صنفی و یا رعایت دستورالعمل‌های صنفی معطوف است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان خرامه با تاکید بر اینکه بازرسی اتاق اصناف به صورت تخصصی بوده و با گران فروشی و تقلب  برخورد می شود افزود: در فصل پاییز و ماه مهر، بیشتر تخلفات مربوط به گران فروشی واحد‌های صنفی و نبود نصب نرخ نامه و یا بر چسب قیمت است.

او اضافه کرد: بعد از دریافت پروانه کسب دومین اقدامی که یک واحد صنفی باید انجام دهد مربوط به نصب نرخ‌ نامه است که در صورت نبود آن به عنوان تخلف با مغازه‌دار برخورد می‌شود.

ایزدی اظهار کرد: شهروندان باید از مغازه دار فاکتور دریافت کنند زیرا متصدی طبق قانون ملزم به ارائه فاکتور بوده و فروشنده موظف است فاکتور‌های خرید خود را به بازرسان اصناف تحویل دهد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان خرامه گفت: با ارائه فاکتور به مشتری، درصد گران فروشی و کم فروشی‌ها در بازار کاهش می‌یابد.

او بیان کرد: بعد از طرح ویژه بازرسی مهر ماه، طرح شناسایی واحد‌های بدون پروانه کسب به صورت گسترده در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.