سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش موارد بستری و فوت تحفه واکسیناسیون کرونا

واکسیناسیون کرونا سبب شده است تا تعداد موارد فوتی و ابتلاء به بیماری کرونا کاهش یابد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه تا جمعه ۹ شهریور آمار کل فوتی‌های استان هزار و ۱۴۷ مورد بوده است گفت: در حال حاضر ۱۵۲ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۰ نفر از آن‌ها کرونا مثبت اند.

او افزود: موارد بستری در استان در مقایسه با ۸ روز ابتدایی شهریور، ۶۶ درصد و موارد بستری مثبت نیز ۷۶ درصد کاهش پیدا کرده است که امیدواریم این روند کاهشی همچنان ادامه پیدا کند.

شریف زاده ادامه داد: موارد فوت ناشی از کرونا در پیک‌های قبلی از اواسط پیک افزایش پیدا می کرد و معمولا یک تا دو هفته بعد از پیک، موارد فوت و بستری کاهش پیدا می‌کرد.

دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد از موارد فوت مربوط به سالمندان بالای ۶۲ سال است، تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش موارد بستری و فوت در پیک پنجم کرونا، واکسیناسیون سالمندان است.

او در ادامه بیان کرد: با گذشت تقریبا دو سال از شیوع بیماری کرونا در کشور، اطلاعات و یافته‌های بیشتری در مورد این بیماری به دست آمده است.

شریف زاده عنوان کرد: همچنین افزایش آگاهی مردم و مراجعه به موقع به بیمارستان‌ها یکی دیگر از دلایل کاهش موارد فوت در پیک پنجم کرونا است در حالی که در پیک‌های قبلی ترس از بستری شدن در بیمارستان‌ها وجود داشت.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.