سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی اولین کتابخانه عمومی سیار در استان قزوین

اولین کتابخانه عمومی سیار در استان قزوین با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و اداره کل کتابخانه های عمومی راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جواد رجبی مدیر کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان گفت: یکی از مهمترین مفاد تفاهم نامه قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، راه اندازی کتابخانه عمومی سیار برای روستاهای محروم در دهستان های زوارک الموت شرقی. دستجرد الموت غربی و چوقور طارم سفلی بود که با قرار دادن یک‌ دستگاه مینی بوس و تجهیز آن به کتاب و سایر امکانات این کار بزرگ برای اولین بار در استان قزوین انجام شد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم بیان کرد: این مینی بوس تا ۴ هزار نسخه کتاب ظرفیت حمل و نقل دارد.

محمد بیگی اضافه کرد:هزینه اجرای این پروژه پانصد میلیون تومان برآورد شده بود و یکی از عمده ترین هزینه های اجرای این کتابخانه عمومی سیار، مربوط به خرید وسیله نقلیه بود که با مساعدت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان، حق انتفاع یک دستگاه مینی بوس به همین منظور در اختیار کتابخانه های عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: برای تجهیز مینی بوس در ابتدا با استعلام از شرکت های مختلف، ۲۵۰ میلیون برآورد شد ولی با توجه به اینکه وجهی بابت خرید خودرو پرداخت نشده بود و از طرفی با مساعدت بسیج هنرمندان، تجهیز و آماده سازی مینی بوس اعم از رایانه، بارکدخوان، منابع، مسیریاب، طراحی بدنه مجموعا ۱۴۰ میلیون تومان شد.

محمدبیگی در ادامه افزود: طراحی و آماده سازی داخل و بدنه ی خودرو طی بازه ی زمانی دو ماهه انجام شد. و این کتابخانه عمومی سیار همانند سایر کتابخانه های عمومی، در تمامی موضوعات کتاب و نشریه به مخاطبین ارائه می کند‌.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یادآور شد: علاوه بر ترویج برنامه کتابخوانی در روستاها، این کتابخانه عمومی سیار انواع برنامه های فرهنگی-ترویجی همانند نشست های کتابخوان، جمع خوانی کتاب، قصه گویی، کارگاه های آموزشی در موضوعات مختلف مذهبی، خانوادگی و کودک و نوجوان، مسابقات کتابخوانی، نقاشی در روستاها اجرا خواهد کرد.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: طبق آخرین آمار ارائه شده توسط مرکز آمار، استان قزوین در سال ۹۹ رتبه ی سوم سرانه مطالعه در کشور را داراست که این آمار حاکی از علاقه ی مردم استان به مطالعه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.