سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف طرحی ۱۰ ساله؛ رتبه بندی معلمان در ایستگاه بهارستان به مقصد می‌رسد؟

رتبه بندی معلمان سال‌ها به دلیل موانع متعدد به مرحله اجرا نرسیده است و بهارستانی قول دادند تا در اولین فرصت این طرح را به اجرا برسانند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیگیری بهارستانی‌ها و «مطرح شدن طرح رتبه بندی در صحن علنی مجلس از ١٠ مهر» اظهاراتی است که محمد باقر قالیباف همین چند روز پیش خطاب به معلمان گفته است.

صحبت از طرحی است که یک دهه از زمزمه‌های اولیه آن می‌گذرد، اما روند به ثمر رسیدنش آنقدر کند و در کشاکش انواع و اقسام تصمیم‌ها، تغییرات مدیریتی، سیاستگذاری‌ها و موانع قانونی بوده است که همچنان در به نتیجه رسیدن آن، اما و اگر‌های بسیاری مطرح است.

براساس آخرین رفت و برگشت‌های طرح رتبه‌بندی معلمان میان دولت و مجلس قرار بر این بود تا از اول فروردین سال ١۴٠٠، این طرح برای معلمان اجرایی شود و صحبت از این برنامه‌ریزی تا همین یکی دو ماه پیش همچنان مطرح می‌شد، این موضوع در حالی بود که مشکل تامین بار مالی اجرای طرح اعلام شده بود و حتی رئیس مجلس گفته بود کمیسیون آموزش مجلس باید این موضوع را بررسی کند و زمانی که قطعی شد باید در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد، بار مالی این لایحه باید از سوی دولت تأمین شود.

ارجحیت اجرای طرح رتبه بندی بر زمان آن

آنطور که شواهد نشان می‌دهد بار مالی در نظر گرفته شده برای اجرای طرح رتبه‌بندی در بودجه سال ١۴٠٠ برای رسیدن به مرحله اجرا دچار مشکل است.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت که براساس آنچه در بند (و) تبصره ٢ قانون بودجه سال ١۴٠٠ آمده، ١۵٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ٢٠ هزار میلیارد تومان باید بین ١٢ مورد از جمله رتبه بندی فرهنگیان تقسیم شود، البته که مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است مبلغ قابل توجهی را به این طرح اختصاص دهد.

او تاکید کرد: آنچه برای اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده عدد بزرگی است بر این اساس تمام تلاش ما بر این است تا حداقل از شهریور ۱۴۰۰ طرح رتبه بندی را برای معلمان اجرا کنیم تا این کار روی روال بیفتد و برای سال آینده یعنی ۱۴۰۱ این کار را با اعتبار بهتر و بار مالی بیشتری دنبال کنیم.


بیشتر بخوانید

رتبه بندی معلمان چه زمانی اجرایی می‌شود؟


ایرادات به لایحه جدید رتبه بندی فرهنگیان چیست؟

رتبه‌بندی فرهنگیان طی یک دهه اخیر به انواع و انحای مختلفی اجرا شد و این بار سومین ویرایش آن به مجلس یازدهم رسیده است.

در این میان بند‌های مختلفی به آن اضافه یا از آن حذف شد و انتظار می‌رفت آنطور که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، این طرح در راستای جذب و تامین منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش و زیر نظام تربیت معلم ومنابع انسانی گام بردارد و به زبانی ساده‌تر همانطور که بار‌ها مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده اند اجرای رتبه بندی صرفا برای افزایش حقوق معلمان مطرح نمی‌شود بلکه ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای آن‌ها را هدف قرار داده است.

با این وجود جامعه فرهنگیان برخی موارد را از مشکلات و ایرادات اساسی لایحه نهایی ارسال شده به مجلس می‌دانند که شامل موارد زیر است:

۱. یک پله تنزل برای همه معلمان، فقط یک بار با هیات علمی همسان‌سازی می‌شوید آن هم حداکثر با رتبه مربی و آموزشیار که اصلا وجود ندارد.مرتبه مربی پایین‌ترین مرتبه در بین اساتید دانشگاهی است و پایین‌تر از آن وجود ندارد و افزایش ناچیز خواهد بود.

۲. افزایش رتبه‌ها فقط منوط به مدرک است و مدرک دوم فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ اعمال نمی‌شود بنابراین عملا ارتقا رتبه نخواهیم داشت.

۳. ماده ۹ یعنی ۶ ساعت اضافه کاری حذف نشده است و قطعا ۳۰ ساعت کار باید انجام شود.

۴- معلمان با سابقه با توجه به رسیدن به بازنشستگی و عدم فرصت برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر افزایش ناچیزی خواهند داشت و ۶ ساعت اضافه باید فعالیت کنند در حقیقت افزایش دریافتی همان اضافه کاری است.

مجلس و معلمان در اجرای رتبه بندی به اتفاق نظر می‌رسند؟

با وجود این ایرادات و گلایه های معلمان علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: نباید دریافتی معلم کمتر از ۸۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های یک استاد دانشگاه که همتراز او در وزارت علوم است، باشد. این همترازی با توجه به اینکه اکثریت معلمان ما لیسانس و فوق لیسانس هستند، معادل سازی خواهد شد.

او همچنین به این نکته توجه داشت که در بررسی جدید به ازای ارتقای رتبه به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵، ۱۰، و ۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر معلمان افزوده شود. یعنی اگر معلمی از رتبه معلم پایه به معلم ارشد برسد ۲۵ درصد و اگر از معلم ارشد به معلم خبره برسد ۲۰ درصد افزایش حقوق شامل او خواهد شد و درباره بار مالی این لایحه هم برای اینکه مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی نشود با معاونت قوانین مجلس بررسی شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

همین اظهارات محل اختلاف نظر میان معلمان و مجلس شده، از طرفی آموزش و پرورش هم اعلام آمادگی کرده است تا بعد از تصویب نهایی طرح، ایین نامه اجرایی را تدوین و آماده کند و این موضوع در حالی پیش می‌رود که برخی گلایه‌ها به لایحه فعلی وجود دارد. باید دید آیا در روند تصویب این لایحه ابهامات و گلایه‌های معلمان از لایحه فعلی چه سرانجامی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
هر مجلسی از دل این مردم برخیزد از خودش بی کفایت تر همان مردمی هستند که شما را انتخاب می کنند . این مردم به شما دیگر اعتماد ندارند این گوی و این میدان وعده ما دو سال دیگر
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
لطفا منتشر کنید:
دو ماه معلمی کردم به صورت حق التدریس از هر چه شغل معلمی متنفر شدم حتی ازمون داده بودم قبول شدم در مصاحبه گفتم علاقه ای به معلمی ندارم.
در سر کلاس بچه های پرروی بی شرم تصاویر مستهجن در موبایلهای خود رد و بدل می کردند بعد والدین فکر می کردند پیامبران را به من تحویل داده اند.
به من می گفتن اخرش که باید نمره بدی چرا خودت رو اذیت می کنی!
یک امتحان گرفتم ازشان دو نفر هجده داشتند بقیه زیر پانزده یک هفته تمام درس را مرور کردم و سوالهاس امتحان را حل کردم و هفته ی بعد باز همان امتحان را بدون کوچکترین تغییری گرفتم بالاترین نمره شان شده بود سیزده یعنی حتی همان تقلبهایی که کرده بودند رو هم بامرور یاد نگرفتند.بعد والدینشان خیال می کردند ابن سینا و زکریای رازی و ابوریحان بیرونی و خواجه نصیرالدین و خیام و عطار و فردوسی و حافظ و سعدی و خواجوی کرمانی و باباطاهر و سهرودی و ملاصدار و...به من تحویل داده اند.
یک روز هم که تدریس نداشتم در ان روز دیدم چند نفرشان در خیابان ول می چرخند و به ملت تکه می اندازند و ولگردی می کنند.
چرا واقعیت های کار معلمی رو درنظر نمی گیرید و خیال می کنید چون سه ماه تعطیلی دارند پس خیلی راحتند.
من که حق التدریس بودم ان سال ماهی نهصد هزار تومان به من دادند که کفاف رفت و امدم را هم نکرد.به رسمی ها هم مطمینم حداکثر با کارشناسی ارشد و سی سال سابقه نه و پانصد می دهند.
لطفا نشر بدهید تا ملت بدانند و از خیال اینکه بچه های با اخلاق پیامبرانه و نبوغ بی مثال را به دست معلم هایی بی لیاقت و مفت خور داده اند بیرون بیایند و کمی فقط کمی واقع بین باشند.
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
هشدار! هشدار! هشدار!
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
#رتبه بندی فرهنگیان
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
من دیگه بازنشسته شدم ولی از دولت خواهش میکنم اگر به آینده کشور اهمیت میده برای معلمین شاغل کاری بکنه
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خدمت هموطنان عزیزم عرض کنم من معلم هستم شما تحقیر کنید توهین کنید مطمئن باشید این تحقیر و توهین ها به خودتان و فرزندانتان برمیگرده.وقتی به تخصص من اهمیت داده نمیشه قطعا من هم تخصصی عمل نخواهم کرد.دیگر هرگز خودم را خسته نخواهم نکردغم تنبلی و دیرآموزی و و کندآموزی دانش آموز را نخواهم خورد.راستش را خواهم گفت که درس خواندن شما هیچ تاثیری در آینده شما نداره.آینده شما فقط بیکاری و مدرک کرفت بیخودی است.بروید مکانیک بشید.بروید دنبال ....
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
آخی تا کی
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
من خودم همیشه از معلمین فرزندم حضورا قدردانی میکنم و التماسش میکنم توجه ویژه ای به فرزند من داشته باشه.روز معلم هم واقعا یک هدیه آبرومندانه به معلم فرزندم میدم.چون واقعا میخوام فرزندم آینده روشنی داشته باشه.هیچ کاری هم به بقیه ندارم.
مهدی
۲۰:۱۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
افزایش حقوق معلمان تورم زاست ولی تعرفه های بالای پزشکان متخصص و محضرداران و ...... تورم زا نیست . عجب
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
حقوق و درآمد پزشکان و دفترداران هرچند اصولی نیست ولی مستقیما از جیب مردم تامین میشه و باعث تورم نمیشه ولی حقوق فرهنگیان از بیت المال که از چاپ پول و تورم ناشی میشه .این دیگه از بدیهیات اقتصاده آقای معلم
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
چرا تو کشور ما باید حقوق معلم و پلیس و پرستار با اون‌همه کار و مسوولیت بین ۶ میلیون تا ۸ میلیون در ماه باشه ولی یک پزشک متخصص ماهی ۸۰۰ میلیون کارانه بگیره . چرا یک کارگر تحصیل کرده ماهی ۵ میلیون بگیره فلان کارمند پشت میز نشین فلان اداره ۲۰ میلیون بگیره. چرا تو کشور ما بین مشاغل خدماتی اینقدر تفاوته.
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
یا همه سازمان ها وکارکنان دولت تحت پوشش قانون مدیریت خدمات کشوری باشند یا همه استثنا شوند تنها سازمان بزرکی که این قانون برایش اجرا می شودآموزش وپرورش است وبه همین دلیل حقوق کارکنان آن کم هست
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
باشد پول بیاید بین تان چشم و همچشمی رقابت های کور
حالتان جا میآید خوددانید تولید هم بالا نرفته پول چاپ شده شما چهل درصد بالا میروید قیمتها تورم بیشتر
نتیجه کارتان در جامعه بخودتان برمیگردد طرح به این بزرگی مگر برای فوریت معیشیتی, که اگر بی سروصدا بود برای همه خوب بود
معلمان زحمتکش کم نیست و از آتطرف هم . . !
معلمان اثربخش بسیار و از نوع دیگر هم کم نیست
معلمان نان حلال خور و کو توقع و ببخشید بیشتر نگویم خودبهتر دانید رفتم تو یک مدرسه استخدام بشوم دیدم معلمان کرام مارا بیشتر میپایند تا جناب مدیر . .
گفتم ازماست که برماست , جایتان تنگ نکنم ارزانی خودتان . . قدیم ها اینطوری بود زمانی که خود مدرسه ایی بودید لعنت به کنکور سراسری که اژدهایی
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
غیرایرانیان و غیر فارسی زبانان نباید اینجا پیام بدن .نوع نوشتارتون چیه؟جمله بندی اولیه فارسی رو هم بلد نیستید؟
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه بعضی از افراد بیکار خود را کارگر جا می زنند و زیر خبر معلمان هر کی خواهند می نویسند! این طرح بخواد اجرایی بشه خواهد شد! و امثال شما که نظر میدی باید در خبرهای مربوط به خودتون نظر بدید!! فرهنگیان عزیز این رتبه بندی آنچه مورد انتظار فرهنگیان بود، نیست! 6 ساعت اضافه کار، تنزل رتبه! عدم همسان سازی درست! حمله دیگران به فرهنگیان به خاطر تبلیغات!! متاسفانه حتی اگر اجرا بشه مشکل معیشتی حل نمیشه!! حقوق فرهنگیان باعث تورم نیست چون 4 میلیون حتی 12 میلیون هم بشه باز نیست!! چون سایر کارمندان از 12 تا 30 و مدیران دولتی بعضا تا 70 و بالاتر هم میرسه از نجومی بگیران کم کنید و بودجه آن را مهیا کنید تورم هم کاهش پیدا میکنه !!
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
حقوق کارمند با مدرک کارشناسی ارشد هفت میلیونه ۴۰ ساعت در هفته هم کار باید بکنه, کجایی برادر
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
فقط با آبروی معلم بازی میکنن.10 ساله معلم را بازیچه تبلیغات خودشون قرار دادن.سایر ارگان ها بدون سر و صدا چندین مزایا به حقوقشون اضافه میشه هیچکس هم خبردار نمیشه.تا میخوان 1 ریال به حقوق معلم اضافه کنن تمام رسانه ها و شبکه ها و سایت های خبری خبردار میکنن و آخرش هم همون 1 ریال هم اضافه نمیشه.بعد ملت هم از همه جا بی خبر میگن مگر حقوقتون اضافه نشد؟ آره بعضی وقت ها احکام را صادر میکنن اما روز بعدش میگن اشتباه شده و احکام را باطل میکنن.هر وقت هم واقعا چندغازی اضافه میکنن دوسه برابرش قیمت ها را افزایش میدن.انگار فقط معلمین کارمند دولت هستن.خیلی از مردم هم هستن از روی غفلت میگن معلمین برن کنار تا افراد جدید بیان.انگار چوپانیه که هر کی بیاد بتونه انجامش بده.نمیدونن که دولت برای آموزش هر معلم چقدر هزینه کرده و اکثر معلمین بالای 20 سال تجربه دارن بعد یک فارغ التحصیل بیسواد مدرک گرفته بیاد بشه معلم.آموزش و پرورش را همین تفکرات بیمار کرده.هر دولتی سر کار بیاد و به آموزش و پرورش توجه نکنه یعنی فقط اومدن ریاست کنن و آینده کشور اصلا براشون مهم نیست
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
برادرای گرامی که کارگران و متخصصان فنی رو مسخره میکنید به همین کارگر یه ویزا بدین حداقل ۴۰ کشور پیشرفته جهان التماسشون میکنن.حالا کدوم کشور برای معلمان ایرانی سفره پهن میکنه؟پاکستان؟افغانستان؟سومالی؟بنگلادش؟
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
کاری به تمسخر شما واون هموطن ندارم ولی کشور ما پر از مغز های متفکر وخلاق هست که همه جهان آرزو داشتن همچون آن هایی را دارند
هم معلمان ما وهم متخصصان ما
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
عجب!پس فرار مغزها که میگن یعنی به کارگر ها ویزا میدن تا 40 کشور پیشرفته جهان از تخصصشون استفاده کنند!تخصص تو کارگریه معلمی اصلا تخصص لازم نداره.
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
آقای رییسی عزیز زحمت بکش ۲۰۰ هزار میلیارد تومن پول چاپ کن تورم ۴۰ درصدی درست کن معلمارو راضی کن.این یک میلیون و صدهزار معلم به چه حقوقی راضی میشن ؟عدد تعیین کنن و به رییس جمهور بگن که اینهمه ناراضی هم نباشه ما هم تکلیفمون مشخص بشه که چقدر باید کارکنیم و مالیات بدیم. سالی ۵۰ میلیون مالیات میدم امسال احتمالا میشه ۶۰ میلیون
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
هم وطن گرامی کل حقوق من معلم دریک سال برابر با مالیات پرداختی شما درسال است یعنی پنجاه میلیون
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
منت مالیات دادنت سر معلم میذاری؟عجب تفکر جاهلانه ای!معلومه از علم و ثروت فقط به ثروتش رسیدی
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
متاسفانه قشر فرهنگی ما بجای اینکه الگو و اسوه ادب باشه بی اخلاقی رو ترویج میده.چرا به قشر کارگر توهین میکنین؟فقط شما سواد دارین؟۲۰ درصدتون از دانشگاه فرهنگیان با رتبه ۵۰ هزار فارغ التحصیل شدین مابقی هم از پیام نور و علمی کاربردی.یجوری پز علم میدین انگار همه از کمبریج و استنفورد بیرون اومدین اکثرتون هم که از ادای دوجمله درست حسابی و ۴ تا حساب کتاب عاجزید؟ماحصل و بازخورد کاراتونم که تو جامعه و سطح سواد و شعور عمومی مشاهده میشه.
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خخخخخخخخخ
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
از مسئولین عزیز تقاضا داریم تمام بودجه کشور را بین همین فرهنگیان عزیز تقسیم کنند و خیال همه را راحت کنند .
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
هم کارگران قشر زحمت کش هستن هم معلمان.به هر دو گروه باید رسیدگی شود
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دروغی به اسم رتبه بندی؟! کدام افزایش و بودجه؟! ولی ای کاش کل بودجه میدادند آموزش و پرورش تا چشم بعضی ها در بیاد! اصلا شما اینجا چکاره آید؟! این خبر مربوط به فرهنگیان پس دخالت نکنید و حق خودتون را در جای دیگری بگید! معلم با 4 میلیون نمی تونه زندگی کنه!! این رتبه بندی فقط به درد مجلس و دولت می خوره! معیشت فرهنگیان باید درست بشه بدون رتبه بندی!! 80 درصد هیات علمی ان هم به درستی اجرا بشه!
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
قابل توجه بعضی دوستان که طرح رتبه‌بندی فقط افزایش حقوق نیست، بلکه یک طرح کلی برای افزایش کیفیت آموزشی است که برای فرزندان خود شما هم مفید است. در ضمن فرهنگیان هم دوست دارند بعضی مشاغل هم که فکر می‌کنند مشکل دارند، مشکلات آنها نیز حل شود
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
این طرح باعث تورم ورشد نقدینگی درکشور خواهد شد وبه ضرر اقشار اسیب پذیر خواهد بود باید مجلس این رتبه بندی را فعلاً بلاتکلیف بگذارد بی ارزشی پایه پولی کشور به مردم بدبخت فشار وارد خواهد کرد باید کار اصولی را مجلس برای ارزانی وتورم انجام دهد
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
حقوق سایر ارگانها دو سه برابر شد تورم زا نبود
اما چند غاز میخواد به معلمان اضافه بشه تورم میاره
من همسر یک معلمم با سه بچه و یه عالمه بدبختی و قرض
الان یه کارگر با مدرک زیر دیپلم از همسر من که ۱۷ سال سابقه و لبسانسه بیشتر میگیره
البته وقتی افزایش نجومی سایر ارگانها تو بوق و کرنا نمیشه و فقط این افزایش احتمالی حقوق معلمان هست که تا اونور کره زمین هم میره
معلومه که باید شاید چنین نظرات سخیف و دور از شان معلمی باشیم
وقتی هر کسی به خودش اجازه میده یه تنه به معلم بزنه و بره وضع ما همینه تا ابد
متاسفم برا کل جامعه ایران با این تفکرات سبک
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
این طرح باعث تورم ورشد نقدینگی درکشور خواهد شد وبه ضرر اقشار اسیب پذیر خواهد بود باید مجلس این رتبه بندی را فعلاً بلاتکلیف بگذارد بی ارزشی پایه پولی کشور به مردم بدبخت فشار وارد خواهد کرد باید کار اصولی را مجلس برای ارزانی وتورم انجام دهد
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
نوبخت و گروهش هرسال از پله معلمان بالا رفتند تاحقوق دانشگاهيان را بسيار بالا ببرند و هرسال رتبه بندي را به بهانه هزينه حذف كنند
خدا لعنت كنه مسئول خدانشناس را
علی
۱۲:۳۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خواهش میکنم از طرج تبدیل وضعیت معلمان مظلوم ( پیش دبستانی - خرید خدمات- سرباز معلم- نهضتی ) بعد سال 91 حمایت کنید .
معلمانی که مورد ظلم و تبعیض دولت قبل قرار گرفته اند و همچنان بلاتکلیف اند . معلمانی که بدون حقوق و بیمه روزگار سپری می کنند
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
از مسئولین عزیز تقاضا داریم تمام بودجه کشور را بین همین فرهنگیان عزیز تقسیم کنند و خیال همه را راحت کنند .
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
شما اگر سر سوزنی بفکر عدالت بودید ، لااقل یک فکری به حال اون معلم حق التدریس و شرکتی و خرید خدمتی و امثالهم بر می داشتید .

نه اینکه فقط چطور به حقوق معلمان رسمی بیافزایید .

یک روزی باید در قبال اعمالتان پاسخگو باشید .

کلا قشر ضعیف اصلا آدم حساب نمیشن .
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
حقوقای نجومی و هزینه های اضافی دولت و نمایندگان مجلس مثه اضافه کاری.سفرخارجی و غذای رستوران و غیره رو حذف کنید.و به آموزش و پرورش بابت حقوق و تجهیز مدارس اختصاص بدین اینجوری همه راضی میشن و تورم هم ایجاد نمیشه
زنجانی
۱۳:۵۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
استاد دانشگاه با هفته ای 9 تا 12 ساعت در کلاس حضور داره و میان ترم و پایان ترمو تابستان و فرصت مطالعاتی و غیره داره خروجی هم که مشخصه انصافا ولی معلم 24 ساعت تدریس داره اونم با بچه هایی که خود اولیا توانایی نگهداری و اموزش اونها رو ندارن
خدارو شکر کرونا ارزش معلم رو به جامعه نشون داد
من همین جا دست تک تک معلمان رو میبوسم واقعا زحمت میکشید. همین که کارگرساده ای خودشو با معلم یکسان میبینه این از لطف این مسولین هست
کدام کارگر ماهری مثل جوشکار و مکانیک و نقاش و... ماهی زیر 20 میلیون درامد دارن؟
ولی معلم 5 یا 6 میلیون حقوق میگیره
بهزاد
۱۶:۴۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
والا حقوق ما ۴ تومنه
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
چطور برا اختلاس پول هست برا این طرح که برای رشد و توسعه مملکت لازمه پول نیست!!
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
واقعا جالبه تو مملکت ما مجلس و دولت باید مطیع امر فرهنگیان باشند ، ولی صحبت از کارگر بی پناه و بی کس و کار که میشه برای هیچکس اهمیت نداره .

لطفا به حقوق این فرهنگیان فقیر هر کدام حداقل 50 میلیون تومان اضافه کنید تا این بندگان خدا هم بر تعداد منازل و هم بر تعداد ماشینهایشان بیافزایند .


اللهم عجل لولیک الفرج .
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
بنده 17 ساله معلم هستم نه خانه دارم نه ماشین . شما احتمالا در کشور دیگری زندگی می کنی با حقوق معلم در ایران نمیشه خانه خرید .
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دوست عزیز شما از کجا این منازل وماشین هارو میاری؟
جالبه بقیه که حقوقشون زیاد میشه همه روزه سکوت اختیار می کنند ولی به معلما که میرسه همه درد مند میشن؟
درسته قشر زحمتکش کارگر هم مشکلات دارند ولی آیا افزایش حقوق معلما لطمه ای به دستمزد بقیه ارگان ها داره؟ برعکس
افزایش حقوق معلم یعنی پیشرفت جامعه،یعنی تربیت نسل جدید جامعه یعنی....
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
قشر کارگر نیاز به افزایش حقوق داره نه معلم. کارگری که روزی 12 ساعت داره کار می کنه.
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خجالت نکشید خودتون را با معلم مقایسه می کنید !!!!
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
معلم تحصیلات داره و کارش فقط تو مدرسه دیده میشه طرح سوال و تصحیح برگه و مطالعه ی خارج از کلاس برای بروزرسانی اطلاعاتش رو کسی نمیبینه . این بی انصافی هستش که کارگران عزیز و یا سایر کارمندان که کارشان محدود به همان ساعات مشخص هست خودشان رو با معلم مقایسه کنن معلم و استاد دانشگاه باید مقایسه بشن
بهزاد
۱۶:۵۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
الان کارگر روزی ۴۰۰ حقوقش هست ولی معلم ۱۵۰. دریافتی من حدود ۴ تومن هست ولی کارگرها اگر مهارت داشته باشند بالای ده میلیون درآمد دارند. حالا بگو حقوق کی باید افزایش داشته باشه؟!!
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ای کاش فکری هم برای نیروهای آزاد می کردند که بدون بیمه و حقوق کم دارند تو آموزش و پرورش بیگاری می کنند
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اگر آموزش و پرورش پول داشت آقای ... از کارنامه سبز ها فراری نمیشد...
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
سران سه قوه یک بار برای همیشه هیئتی را مامور تصویب قوانین همسان سازی و رتبه بندی تمام مشاغل دولتی و غیر دولتی کنند ، مشکل این نیست که چرا معلمان کم میگیرند مشکل اصلی اینست که چرا یه عده حقوق نجومی میگیرند
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
آیا انتخاباتی در راه است و دوباره معلم قرار است قربانی شود؟
یا برای خفه کردن صدای اعتراض دوباره وعده دروغ می‌دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
مردم بشناسند بعضی از این فرهنگیان رو که چنین طرز فکر ضد انقلابی دارند .

مگر شما فرهنگیان چند نفر هستید که همیشه خودتون جای همه ی مردم فرض می کنید .

متاسفم برای مملکتی که معلمش شما باشید و دانش آموزانی که باید از شما چیز یاد بگیرند .

اگر حقوقتان 100 میلیون تومن هم بشه باز هم عده ی زیادی از شما فرهنگیان زیاده خواه دهنتون بازه .
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
آموزش پرورش نیاز به رتبه بندی و افزایش حقوق ۲۰۰ درصدی داره.اگر این اتفاق بیفته حتما جهش علمی در کشور اتفاق خواهد افتاد منتها قبلش باید از نظر ساختاری کاملا دگرگون بشه.دروس زائد و بی مصرف حذف بشه.دروس کاربردی و عملی و فنی حرفه ای و مهارتی اضافه بشه.دروس مذهبی به پدرمادرا و روحانی مسجد و محل سپرده بشه نه معلمین حقوق بگیر.مدارس به وسایل سرمایشی گرمایشی و آزمایشگاهی و کتابخونه مجهز بشن.دروس غیر حضوری و مجازی گسترش پیدا کنه.مدارس غیرانتفاعی کاهش پیدا کنه.پذیرش معلم سخت و تخصصی و فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت بگیره.اینجوری هم پدرمادرا راضی میشن هم معلمین عزیز هم دانش آموزان
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
رو دل نکنید یه دفه.
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
بله ۵۰ درصد کتاب‌های درسی مدارس واقعا مزخرفه .
کتابها باید علمی و مهارت آموز و کاربردی باشه. بنده به عنوان کسی که ۳۰ سال معلمی کرده ام به صراحت میگم نصف بیشتر کتاب‌ها مزخرف و خیانت به دانش آموزان و در نهایت به کشور است . اراجیفی که معلم مجبور است به خورد دانش آموزان بدهد هیچ اثر مثبتی در زندگی آینده او ندارد و نتیجه سیل بیکاران سر در گریبان فارغ التحصیلان مدارس و حتی دانشگاهیان است . مثلا دروسی داریم در این حد مزخرف که سفر یک مسئول را به شهر ها در دهه های گذشته را بیان می کنه یا یک داستان از عهد بوق و...
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
این طرحها و یاد معیشت فرهنگیان افتادن فقط مال ایام انتخابات هست
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
توهین به فرهنگیان در هیچ کجای جهان سابقه ندارد الا ایران .
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
به نام خداوند متعال
اگر رتبه بندی معلمان تصویب شوداز31شهریور اجرا می شود اما مدت زیادی می گفتند از فروردین1400 اجرا می شود این باعث می شود 6ماه حقوق تمام معلمان و حق تمام معلمانی که به هر دلیلی در این6ماه بازنشسته شده اند ضایع شود.نمایندگان محترم مجلس زمان اجرا رتبه بندی را از فروردین 1400 قرار دهند.
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
طبق معمول هم این کارگرها هستن که مورد بی توجهی قرار دارن، نه پشوانه ای و نبود نماینده ای که صداشونو به گوش مسئولین برسونه
سالی یک بار میخوان در مورد کارگر بحث و گفتگو کنن که اونم انگار میخوان از برجام خارج بشن
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
کارگر یعنی برده ، کارگر که اصلا حقی نداره .

ولی فرهنگیان عزیز رسمی با اینهمه افزایش حقوق در این چند ساله هنوز میگن کمه و چنان قدرتی دارند که مجلس و دولت باید غلام حلقه به گوش آنها باشند .

از مسئولین عزیز تقاضا داریم تمام بودجه کشور را بین همین فرهنگیان عزیز تقسیم کنند و خیال همه را راحت کنند ، بقیه هم به جهنم .
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ازده سال پیش مرتب وعده دروغ می دهند کاری که از نظر اسلام بسیارنکوهیده است به راستی مسلمان کیست واسلام در کجا وجوددارد
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
باز انتخابات نزدیک می‌شود و وعده توخالی دادن شروع شد.
به عمل کار برآید...
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
امنیت شغلی که دارید. دوازده ساعت هم بیشتر در هفته سر کلاس نیستید. تابستونم که بیکارید حقوق میگیرد . روتون برم . میخواید جای حقوق شما و دکترااا با هم عوض بشه؟؟

بچه هاشون درس میدن. طرف در هفته فقط دوازده ساعت میره سر کلاس جوریی بچه ام بچه ام میکنه انگار بقیه برای امرار معاششون از زندگی و بچه اشون نمیزنن. خوبه حالا هفته ای دوازده ساعت میرید سر کلاس . پاره نشی هم وطن
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
درپاسخ ۹:۴۸
شما کم حرص جوش بخور
حسین
۰۱:۳۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
12 ساعت؟ امروز به جای همه نظر دادی. کافیه. با این حرفات مطمئنم شدم که لااقل معلم ها برای تو یکی کاری نکردن. چون اگه کاری میکردن یه کم نمک شناس میشدی و قدردان. قطعا در مورد تربیت تو کم کاری شده که اینقدر عقده ای و کینه ای هستی. یه وقت سکته نکنی بمیری. اولت تو همون دانشگاه فرهنگیان هم باید رتبه خوب بیاری قبول شی. ثانیا به چه رویی یه کارگر بی سواد رو با امثال منی که فوق لیسانس سازه از علم و صنعت دارم یا با همکارم که دکترای زبزله دانشگاه تهران داره یا خیل کثیری از معلمای فرهیخته و باسواد مقایسه میکنی؟ اینقدر عقده ای نباش. لیاقتت همینه که در کشوری زندگی کنی که علم و معلمش بی ارزش باشن.