سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوکاشنکو: میان گروه‌های افراطی بلاروس با «اف بی آی» ارتباط مستقیم وجود دارد

رئیس‌ جمهور بلاروس فاش کرد میان شبکه افراطی این کشور با سازمان‌های امنیتی آمریکا ارتباط مستقیم وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌ جمهور بلاروس امروز (جمعه) اعلام کرد زمانی که آن‌ها دستگیری اشرار را آغاز کردند تصور می‌کردند فقط با یک گروه تروریستی طرف هستند، اما اکنون این تروریست‌ها اعترافاتی کرده‌اند که نشان می‌دهد این اقدامات افراطی از کجا نشات می‌گیرد.

او در ادامه افزود: نگران‌کننده‌تر از همه این اقدامات افراطی نشانه گرفتن خط راه‌ آهن بلاروس است. زیرا بر کسی پوشیده نیست که بلاروس یک کشور ترانزیتی است. کمیته امنیتی دولت هم در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که این شبکه‌های افراطی ارتباط مستقیمی با سازمان‌های امنیتی آمریکا و حتی FBI دارند.

«ایوان ترتل» رئیس کمیته امنیتی دولت بلاروس نیز امروز با اشاره به کشته شدن یکی از کارمندان خود طی هفته گذشته گفت:‌ ما قتل کارمند خود را بدون پاسخ نمی‌گذاریم. مغز متفکر این حادثه از تمامی خطوط قرمز عبور کرده است.

ترتل به خبرنگاران نیز اطلاع داد که می‌داند پشت این حملات چه کسی ایستاده است و او خط قرمز‌های این کشور را رد کرده و با پاسخ بلاروس مواجه خواهد شد.

بعد از اینکه لوکاشنکو در انتخابات پیشین بلاروس به پیروزی رسید رقیب او رئیس‌جمهور قانونی بلاروس را متهم به تقلب در انتخابات کرده و بعد به آمریکا گریخت. رابطه میان آمریکا و بلاروس نیز بعد از اینکه آمریکا به همراه چند کشور اروپایی دیگر این کشور را تحریم کردند به سطح پایینی رسید و مینسک تعداد دیپلمات‌های آمریکا در این کشور را به پنج تن کاهش داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.