سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جهادکشاورزی:

آبرسانی به زمین‌های دهدشت غربی سرعت می‌گیرد

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح آبرسانی به زمین‌های حومه غربی دهدشت گفت: با همکاری وزارت نیرو عملیات اجرای این طرح سرعت خواهد گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز در سفر به شهرستان کهگیلویه از پروژه پمپاژ آب زمین‌های حومه غربی دهدشت بازدید کرد.

او در این بازدید روند اجرای عملیات این پروژه را کند خواند و اظهار داشت: در راستای توسعه بخش کشاورزی در منطقه با همکاری وزارت نیرو پروژه سرعت می‌گیرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه بهره‌برداری از طرح آبرسانی حومه غربی تحول عظیم در بخش کشاورزی، رونق تولید و اشتغال صورت خواهد گرفت، افزود: پیشرفت ۲۳ درصدی با گذشت یک دهه از آغاز پروژه قابل قبول نیست.

او اضافه کرد: توسعه کشاورزی در مناطق محروم یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و برای تحقق این مهم هیچ کوتاهی نخواهیم داشت.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه برای یک هزار نفر شغل ایجاد می‌کند، افزود: بیش از پنج هزار هکتار از زمین‌های حومه غربی دهدشت تحت پوشش آب قرار می‌گیرند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: با گذشت ۱۰ سال از آغاز پروژه تنها ۷۰میلیارد تومان از مبلغ قرارداد اولیه «۲۳میلیارد تومان» تخصیص یافت.

فخری‌زاده بیان کرد:این طرح برای تکمیل شدن نیاز به ۶۳۰ میلیارد تومان دارد.

او گفت:طرح شامل بند انحرافی، سازه آبگیر، دو ایستگاه پمپاژ و دو تا خط انتقال ۱۰۰۰ و ۱۴۰۰میلی متر جمعا به طول ۲۵/۵کیلومتر و دو مخزن است.

انتهای پیام/ف

اجرای این پروژه سال‌هاست در وعده و شعار‌های مسؤولان روند لاک پشتی داشته و در بازه طولانی مدت راکد شده بود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.