سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۸۰ وقف جدید در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت ۸۰ وقف جدید در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری با بیان اینکه وقف نوعی سنجش و قرار گرفتن در مسیر ربانیت و الهی بودن است، گفت: ۸۰ وقف جدید با رویکرد‌های مختلف را در یک سال اخیر داشتیم که موقوفه بچه‌های آسمان‌نور و موقوفه هسته‌ای در شهرستان نور از جمله این وقف ها  بوده است.

او افزود: وقف نمادی از کار خیر است که نماد عینی آن را در روز‌های کرونایی شاهد بودیم از تهیه و تامین بسته‌های معیشتی گرفته تا تامین هزینه‌های دارویی گرفته که خدمات ارزنده‌ای توسط واقفان خیراندیش ارائه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ پروژه عمرانی امامزادگان و موقوفات درحال اجرا است، گفت: موقوفات مستعدی که برای سرمایه‌گذاری شناسایی شده حدود ۵۵ پروژه است که در صورت اجرا شاهد افزایش عوائد موقوفات و در نتیجه اجرای بیشتر امینانه نیات واقفان خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه نخستین وقف هسته‌ای کشور در مازندران انجام شده است، افزود: پس مردم نگاه مثبتی به وقف دارند و موقوفه دیگری در ارتباط با زوج‌های نابارور که در کشور بی‌نظیر بوده در شهرستان قائمشهر به ثبت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در راستای اجرای نیات موقوفات علم و فناوری، یک‌هزار بسته تحصیلی در قالب طرح مهر تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان قرار گرفت.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.