سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: خط لوله گاز «نورد استریم ۲» راه اندازی می‌شود

سخنگوی کاخ کرملین گفت تلاش برای راه اندازی خط لوله گاز «نورد استریم ۲» در شرایط عادی و در میان تغییرات دولت آلمان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد تلاش برای راه اندازی خط لوله گاز نورد استریم ۲ در شرایط عادی و در میان تغییرات دولت آلمان ادامه دارد، اما تاریخ راه اندازی آن هنوز نامشخص است.

دمیتری پسکوف گفت: «همه آژانس‌های آلمانی به کار خود ادامه می‌دهند، از جمله آن‌هایی که این پروژه را تأیید می‌کنند. هیچ وقفه‌ای وجود ندارد، کار در حالت عادی ادامه می‌یابد. ما قبلاً گفته ایم که سناریو‌های مختلف امکان پذیر است، برخی سریع هستند، برخی کندتر.»

چندی پیش، شرکت گازپروم روسیه از پایان کامل احداث این خط لوله نورد استریم ۲ با وجود کار شکنی‌های آمریکا خبر داد و گفت:  سهام شرکت گاز روسیه با پایان این خط لوله به میزان ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۳۲۸.۲۷ روبل رسید.

پیشتر، سخنگوی کاخ کرملین، نسبت به سخنان زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، درباره پروژه خط لوله‌گازی نورداستریم ۲ واکنش نشان داد و آن را اظهاراتی بی ارزش دانست.

هفته گذشته زلنسکی در سفری به واشنگتن با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، دیدار و در این سفر اعلام کرد: «آمریکا و اوکراین نورداستریم ۲ را تهدیدی برای امنیت انرژی در اروپا می‌دانند و هر دوی ما به مخالفت با این پروژه ادامه خواهیم داد.»

نورد استریم ۲، پروژه‌ای روسی برای انتقال گاز طبیعی از ساحل روسیه و از طریق دریای بالتیک به آلمان است. پیشتر آمریکا به منظور کارشکنی در روند تکمیل این پروژه، چند بسته تحریمی را در مورد این خط لوله گازی وضع کرده بود. آمریکا و دیگر مخالفان این پروژه معتقدند که این پروژه روسیه را از قدرت ژئواستراتژیک در اروپا برخوردار خواهد کرد. این در حالی است که مسکو می‌گوید که این خط لوله یک پروژه کاملا اقتصادی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.