سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محصول جدید ایران خودرو شبیه کدام خودروی خارجی است؟

تارا همانند رقیب خود شاهین، بر روی یک پلتفرم خارجی توسعه یافته در داخل، طراحی و مهندسی شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ورود خودروی تارا به بازار خودروی ایران، مخاطبان را بر این داشت تا ضمن مقایسه این‌ محصول با سایر خودروهای وارداتی به دنبال بررسی جزئیاتی از طراحی این خودرو توسط مهندسان داخلی باشند. 

آن طور که طراحان این خودرو می‌گویند این خودرو بر گرفته از نمادهای ایران، عناصر فرهنگی و اغنیای تاریخی است که در تک تک قطعات آن به چشم می‌خورد؛ اما نکته جالب اینجاست که ایران خودرو می گوید در طراحی جلوی تارا از یوزپلنگ ایرانی و در طراحی عقب آن از معماری سنتی الهام گرفته است اما با این حال هنوز هم اگر تارا از نزدیک ببینید شباهت زیاد آن با پژو 301 را تشخیص می دهید.

برخی از طراحان خودرو نکات منفی را برای این خودرو بیان کرده اند. یکی از نکات منفی در طراحی تارا در نمای جلو، جلوپنجره ساده پلاستیکی با خطوط افقی است، این موضوع برای  تارایی که از آن تعریف و تمجید فراوان می شود، کمی اذیت کننده و از مد افتاده است!

پس از عرضه این خودرو در بازار برخی نسبت به طراحی کابین این خودرو هم انتقاد کردند؛ ایران خودرو ادعا کرده که طراحی کابین تارا متفاوت از سایر خودروهاست اما باید گفت که متاسفانه کابین این خودرو به میزان خیلی زیادی به طراحی داخلی کابین پژو 301 شباهت دارد که البته می توانست، این گونه نباشد و طراحی جدیدی به خود بگیرد.

طراحان تارا معتقد هستند این خودرو کاملا ایرانی است و حتی در طراحی سقف آن، اصالت را حفظ کردند و در طراحی آن مساجد را هم در نظر گرفته و هویت بصری اقتباس شده از جغرافیای ایران و جانورانی را نیز مدنظر قرار داده‌اند.

در طراحی چراغ های عقب نیز نماد ایرانی کاملا مشهود است که برگرفته از معماری قدیم و معاصر است. این خودرو ضعف‌های از قبیل محل جانمای نامناسب دی لایت (چراغ روز)، نقاط کور به ویژه دید به عقب، کله زنی خودرو در زمان ترمز گیری ناگهانی، عدم حساسیت فرمان به افزایش سرعت و کاهش عملکرد در صورت گرم شدن، بد جا رفتن دنده و نداشتن سیستم تهویه اتوماتیک دارد. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۰:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
شما حتی بلد نیستید با نرم افزارهای طراحی خودرو کارکنید . حتی نمیتونید طراحی خودروهای دیگه رو با گل رس بسازید . چه برسه به طراحی و ساخت و تولید .
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
با قیمت تارا و شاهین میشه بنز وبی ام و مدل بالا تو خارج گرفت دزد خونه راه انداختید سر گردنه هم ملاحظه میکنن همه رو چیز فرض کردید ،،پراید وتارا شد تولید داخل حمایت هم میخاید با قیمت نجومی مافیا
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
شتر گاو پلنگ از درامده
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
جمع کنید این دو فرغون سازو
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
سلام به نظر من دنا پلاس هم امکانات بیشتر هم قیمتش مناسب‌تر وهم زیباتره تارا قیمت بسیار بالایی داره واصلا هم به روز نیست
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
سلام به نظر من دنا پلاس هم امکانات بیشتر هم قیمتش مناسب‌تر وهم زیباتره تارا قیمت بسیار بالایی داره واصلا هم به روز نیست
ناشناس
۰۴:۱۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
آبروی معماری ایران رو هم بردن با این ماشینشون
ناشناس
۰۳:۳۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ایران اصلا صنعت خودروسازی نداره فقط ساخت خودرو داره اینا خیلی فرق دارن وگرنه با تحریم از کار نمیفتاد.
اینا کی راست گفتن که الان بخوان راست بگن؟ کامل تابلو هست که کپی پژو 301 هست. مردم ک خنگ نیستن خب درست بگید کپی کردیم نه طراحی و...
مصطفی
۰۱:۵۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
چه جالب سقف شو از رو مسجد طراحی کردن چراغ عقب شو از برج آزادی انگیزه واقعا چی بوده خدا داند اصلا هم ۳۰۱ ترمالیزه نیست
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دولت باید با جدیت و فورا به بازار مافیایی و عزل مدیران همسوی دولت روحانی اقدام کند و ملت ستمدیده از این خودرو سازها که سالهاست با رابطه پنهان با عوامل دولت روحانی خون ملت رو تو شیشه کردند در جهت احیای حقوق مردم کند..و با انتخاب مدیران پاکدست و شایسته خودرو سازی ایران را با بالا بردن کیفیت محصولاتش برساند در سطح محصولات اروپایی و با قیمت های منصفانه بدون حضور حتی یک دلال و مدیر نالایق...اون وقت خواهید دید صنعت خودروسازی ایران انشاا.. به چه سطوح بالایی خواهد رسید..انشاا...
مجتبی
۱۷:۲۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
از برادران چین سپاسگزا یم
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اگه کسی از این صنعت خودروسازی لوس و تمبل ایران انتظار محصول باکیفیت داشته باشه باید گفت خیلی آدمه ساده ایه.اگه تونستند محصولی تولید کنن که تو بازار رقابتی دنیا هم کیفیت داشته باشه و هم قیمت مناسب و توان فروش اونو داشتن اونموقع میشه بهشون امیدوار بود.با این روند فعلی حالا حالاها اون روز و نخواهیم دید.
احسان
۱۶:۱۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
با پول تارا میشه کدام ماشینهای روز دنیارو خرید؟؟؟
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا