سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خزان در تالار بورس مازندران

حجم معاملات در بورس مازندران از ۳۹۸ میلیون فقره در هفته آخر شهریور به ۲۰۰ میلیون در اولین هفته پاییز رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  شهریور ۱۴۰۰ روز‌های پررونقی برای بورس مازندران بود و رکورد‌های بی سابقه‌ای نیز ثبت شد حجم سرمایه گذاری در بورس مازندران هفته اول شهریور ماه امسال با افزایش ۳ برابری در مقایسه با هفته آخر مردادماه از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال گذشت و حجم معاملات نیز با افزایش بیش از ۱۲۰ میلیون فقره‌ای از ۳۸۶ میلیون فقره عبور کرد.

هفته آخر شهریور ماه نیز ۳۹۸ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۱۵۴ سهام به ارزش پنج هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال در بورس استان معامله شد، اما با ورود به اولین هفته پاییز، تالار شیشه‌ای مازندران رنگ پاییزی به خود گرفت و با کاهش ۱۹۰ میلیون فقره‌ای روبرو شد.

تالار بورس منطقه‌ای مازندران اعلام کرد۲۰۶  میلیون و ۷۲۳ هزار و ۸۰۰ سهام به ارزش دو هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال نخستین هفته پاییز در بازار بورس مازندران ثبت و معامله شد که ارزش سهام خریداری شده ۹۰۹ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال بوده است.

۴۴ درصد از سهام مبادله شده مربوط به خرید و۶۶ درصد نیز مربوط به فروش سهام بوده است.

در این هفته سهام شرکت‌های بانک ملت، ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

شاخص قیمت طی هفته جاری با ۵۰ هزار و ۶۲۹ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسیده است.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.