سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورداری ۶۵.۵ درصد جمعیت اصفهان از خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب

کارشناس نظارت بر تصفیه خانه‌های فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۶۵.۵ درصد جمعیت استان اصفهان از مزایای شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید محمد موسوی کارشناس نظارت بر تصفیه خانه‌های فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: ۷۳ درصد جمعیت برخوردار از شبکه جمع آوری فاضلاب در استان اصفهان در شهر‌های  استان سکونت دارند.

وی گفت: این استان ۲۸ تصفیه خانه فاضلاب در دست احداث دارد که ۲۶ تصفیه خانه شهری و ۲ مورد روستایی است.

موسوی با اشاره به میزان تولید پساب و نحوه بهره برداری از آن گفت: هم اینک حدود ۷۷۹ هزار مترمکعب ظرفیت تولید پساب روزانه در استان اصفهان وجود دارد که  امسال ۵۱۰ هزار مترمکعب پساب تولید شد، اما تصفیه خانه‌ها به ظرفیت نهایی نرسیده اند.

کارشناس نظارت بر تصفیه خانه‌های فاضلاب شرکت آبفای اصفهان با اشاره به اینکه اولویت تخصیص پساب به صنایع و فضای سبز مجموعه‌هایی همچون فولاد مبارکه وذوب آهن بوده است، افزود: تصفیه خانه‌های منطقه حبیب آباد و شاهین شهر بیشترین تولید را بین تصفیه خانه‌های پساب در شمال و جنوب شهر اصفهان دارند.

موسوی گفت: ۹۲ شهر استان اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

وی ظرفیت اسمی تصفیه خانه‌های پساب را در کلانشهر اصفهان ۲۸۵ میلیون متر مکعب در سال عنوان کرد و افزود: اکنون حدود ۱۹۰ میلیون مترمکعب فاضلاب در سال تولید و به صورت پساب از تصفیه خانه خارج می‌شود.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن جمعیت است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.