سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح توزیع مرغ با استفاده از زیرساخت پُست نصف جهان

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: امید است با استفاده از ظرفیت سامانه‌های هوشمند پست، سایر کالا‌های اساسی و مورد نیاز آحاد مردم بدون افزایش قیمت غیر متعارف در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

حمید باقری مدیرکل پست استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: شرکت ملی پست به عنوان بزرگترین شبکه ارتباطی کشور دارای زیرساخت‌های فیزیکی و لجستیکی حمل و نقل است و شرکت پست شبکه توزیع مویرگی تا دورترین نقاط روستایی کشور دارد.

او ادامه داد: زیرساخت‌های الکترونیکی و سامانه‌های متعدد برای هوشمندسازی فرآیند‌های پستی و زیرساخت‌های مالی مورد
نیاز، بار‌ها در سال‌های گذشته برای انجام پروژه‌های بزرگ ملی که نیاز به ارتباط مستقیم با آحاد جامعه از لایه شهر تا لایه روستا بوده است.


مدیرکل پست استان اصفهان افزود: پست با استفاده از ظرفیت عظیم شبکه دفاتر قبول و همچنین شبکه توزیع خود به یاری دولت شتافته است.


باقری ادامه داد: توزیع کالابرگ شهری و روستایی به تمامی سرپرست‌های خانوار‌های شهری و روستایی، توزیع کارت سوخت به تمامی مالکان خودرو، توزیع کالابرگ‌های سوخت به خانوار‌های مستقر در مناطق کم برخوردار، توزیع سیم کارت‌های سرپرست خانوار برای اختصاص سبد‌های معیشتی دولت فقط بخشی از اقدامات شبکه گسترده پست در بعد ملی و کشوری بوده است.


او گفت: این بار نیز وزارت صمت برای مدیریت توزیع سیستمی کالا‌های اساسی و در فاز اول ساماندهی توزیع مرغ گرم و در فاز‌های بعدی سایر کالا‌های اساسی استفاده از زیرساخت‌ها و سامانه‌های هوشمند موجود در شبکه پستی در خصوص کنترل و مانیتورینگ مبدا و مقصد محموله‌ها و همچنین خط سیر حرکت محمولات درخواست همکاری کرده و شرکت ملی پست نیز دست وزارت صمت را به گرمی فشرده است.


مدیرکل پست استان اصفهان گفت: براساس تفاهم نامه منعقده شده میان وزارت صمت و شرکت ملی پست و ابلاغ این تفاهم نامه به تمامی استان‌ها، این اداره کل پس از برگزاری جلسات هماهنگی با حضور نمایندگان اعزامی وزارت صمت از تهران و همچنین نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان صمت استان، دبیر و هیئت مدیره کشتارگاه‌های مرغ و طیور استان اصفهان و سایر نهاد‌های مرتبط با موضوع از تیر ماه سال جاری در ۱۷ کشتارگاه فعال در سراسر استان مستقر و کلیه امکانات موجود استان اعم از نیروی انسانی، تجهیزات کامپیوتری و فنی مورد نیاز، سامانه‌های هوشمند موجود را برای اجرای این طرح ملی به‌کارگیری کرد.


باقری ادامه داد: در این راستا در فاز اول این اداره کل نسبت به استقرار در کشتارگاه‌های استان اصفهان «۷ کشتارگاه در کلان شهر اصفهان و ۱۰ کشتارگاه در سایر شهرستان‌های استان» و نصب اپلیکیشن رهیاب بر روی تلفن همراه کلیه رانندگان حمل کننده مرغ اقدام و به کلیه اسناد محمولات مرغ گرم خارج شده از کشتارگاه‌ها بارکد ۲۴ رقمی پستی اختصاص یافته است.

او گفت: اطلاعات مربوط به هر محموله شامل مبدا، وزن دریافت شده، خط سیر محموله از مبدا تا مقصد، اطلاعات توزیع کنندگان خرد «فروشندگان خرد مرغ»، وزن تحویل شده و امضای گیرندگان در سامانه هوشمند پست ثبت و این اطلاعات به سامانه تجارت وزارت صمت انتقال و داده آماری لازم و استخراج گزارش‌های مدیریتی مورد نیاز برای کنترل این فرآیند توسط سازمان صمت صورت می‌پذیرد.


مدیر کل پست استان اصفهان در انتها افزود: براساس گزارش‌های اعلام شده توسط وزارت صمت، نتایج حاصل از اجرای این طرح در سراسر کشور بسیار مطلوب ارزیابی شد و امید است با استفاده از ظرفیت سامانه‌های هوشمند پست، سایر کالا‌های اساسی و مورد نیاز آحاد مردم بدون ایجاد و رشد حلقه‌های واسطه و افزایش قیمت غیر متعارف و فراوانی قابل
قبول در اختیار همه مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.