سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل شلمچه؛

مرز شلمچه بیش از ۱۵۰ هزار نفر را رهسپار زیارت اربعین کرد

ادریس پور گفت: بیش از ۱۵۰ هزار زائر در ۲ روز بازگشایی مرز شلمچه، موفق شدند با گذر از این مرز در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، سیدهادی ادریس پور رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل شلمچه ، گفت: بعد از بازگشایی مرز، تنها در روز نخست حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر از مرز عبور کردند و در مجموع در ۲ روز  بیش از ۱۵۰هزار نفر توانستند از گذرگاه بین المللی شلمچه، وارد خاک عراق شوند و خود را به مراسم اربعین برسانند.

وی به روند بازگشایی و گذر زائران حسین یاز مرز شلمجه اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به دستورالعمل های قبلی در خصوص  بسته بودن مرزهای زمینی در اربعین امسال، حضور و تجمع زائران ۲روز پیش از اربعین، ناهماهنگی و تنش هایی را در گذرگاه بین المللی شلمچه ایجاد کرد که نیروهای نظامی و یگان های ویژه مرکز  برای متقاعد کردن زوار در مرز مستقر شدند و امنیت را برقرار کردند.

وی حضور حداکثری زائران حرم امام حسین(ع) و اشتیاق آنها برای حضور در مراسم اربعین را عاملی برای بازگشایی 2 روزه مرز دانست و گفت: بعد از گذشت یک روز از تجمع زوار و طی مذاکره با دولت عراق، به مدت دو روز مرز به روی زائران گشوده شد که بعد از باز شدن مرز تردد روان شد و هیچگونه مشکلی برای زائران به وجود نیامد در همین زمان اداره گذرنامه نیز با استقرار گیت های جدید روند عبور و مرور را آسان تر کرد.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل شلمچه با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند توانست خدمات ارزنده ای در همین اندک زمان در اختیار زائران قرار دهد، افزود: با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند به لحاظ مالی شرایط مساعدی ندارد و هیچ گونه پیش بینی قبلی برای مراسم امسال نشده بود، اما همه واحدهای این سازمان تلاش کردند که خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی را تا جای ممکن به نحو مطلوب، انجام دهند.

 انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.