سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش معاملات شهریور ماه بورس تهران منتشر شد؛

علی‌رغم افزایش ۸۷ درصدی ارزش معاملات، تمام شاخص‌های بورس منفی شدند!

کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس در شهریور ماه امسال ۸.۵۲ درصد کاهش یافت.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گزارش جدید ماهیانه بورس تهران، اظهار کرد: شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران در شهریور ماه ۱۴۰۰، با ۸.۵۲ درصد کاهش و با تغییر ۱۲۹ هزار و ۹۸ واحدی از تراز یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۴۹ واحد به یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۵۱ واحد رسیده است. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۴.۷۱ درصد و تغییر ۲۰ هزار و ۵۳۱ واحد از تراز ۴۳۶ هزار و ۳۰ واحد به ۴۱۵ هزار و ۴۹۹ واحد رسیده است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: شاخص صنعت نیز با ۸.۵۰ درصد کاهش به میزان ۱۱۷ هزار و ۹۶۳ واحد به تراز یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۹۹ واحد رسید.

او افزود: میانگین موزون شاخص ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز با ۱۰.۸۰ درصد کاهش نسبت به مرداد ماه در تراز ۵۳ هزار و ۵۳۰ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص میزان معاملات بورس تهران در شهریور ماه گفت: طی ۲۳ روز کاری شهریور ۱۴۰۰، ارزش معاملات در مقایسه با مرداد ماه ۱۴۰۰، با افزایش ۸۷ درصدی از ۱۰۸ هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان به ۲۰۳ هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان رسیده است.

او تاکید کرد: بر این اساس میانگین روزانه ارزش معاملات، از ۶ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان در مرداد ماه به ۸ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان در شهریور ماه رسیده است.

آسایش بیان کرد: همچنین حجم کل معاملات از ۱۳۶ میلیارد و ۹۴۳ میلیون سهم در مرداد ماه، به ۲۴۱ میلیارد و ۴۰۶ میلیون سهم رسید که افزایش ۷۶ درصدی در حجم کل معاملات را نشان می‌دهد.

آسایش در رابطه با ارزش معاملات در بازار بدهی و مشتقه در یک ماه اخیر گفت: ارزش معاملات بازار بدهی در شهریور ماه ۱۴۰۰، در مقایسه با مرداد ماه امسال، با ۸۱ درصد افزایش از ۲ هزار و ۷۶۱ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات نیز از ۲۲ میلیون برگ به ۴۰ میلیون ورقه رسید و ۸۴ درصد افزایش یافت.

او بیان کرد: ارزش معاملات بازار مشتقه شامل معاملات آتی و اختیار خرید و فروش سهام نیز در شهریور ماه ۱۴۰۰، در مقایسه با مرداد ماه، معادل ۱۵۵ درصد افزایش یافت و از ۶۴ میلیارد تومان به ۱۶۴ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز از ۴۸ میلیون قرارداد به ۸۷ میلیون قرارداد رسید و ۸۲ درصد افزایش یافت.

کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز در شهریور ماه ۱۴۰۰، در مقایسه با مرداد ماه، با ۱۰۷ درصد افزایش از ۱۹ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان به ۴۰ هزار و ۶۶۹ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات نیز از ۱۲ میلیارد و ۶۳۸ میلیون یونیت به ۲۰ میلیارد و ۹۲۱ میلیون یونیت رسید و به میزان ۶۵ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.