سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا و خروج کامل استان مرکزی از وضعیت قرمز

تمام شهرستان‌های استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق رنگ بندی جدید کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام شهرستان‌های استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونا خارج شده اند.

بر اساس این رنگ بندی ۷ شهرستان استان مرکزی شامل اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان، فراهان و شازند در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همچنین بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی وزارت بهداشت ۵ شهرستان آشتیان، تفرش، خنداب، کمیجان و زرندیه در وضعیت زرد قرار دارند.

در مقایسه با رنگ بندی قبلی کرونایی اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان محلات و ساوه از قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده اند و شهرستان‌های زرد  استان مرکزی تغییری نداشته اند و رنگ این   ۵ شهرستان مانده  است.

دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان سرایت پذیری و قدرت کشندگی موج پنجم بالاتر از انواع قبلی است و هر چه پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، مدت زمان این پیک کوتاه‌تر خواهد بود.

جمالیان از مردم خواست به منظور حفظ سلامتی و جان خود و دیگران و عزیزان خود، این موج را شوخی نگیرند و کاملا و با جدیت روز‌های نخست شیوع این بیماری، شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.