سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسماعیلی در نشست با هنرمندان هنر‌های تجسمی:

باید فرهنگ و هنر ایرانی در سراسر جهان به نمایش گذاشته شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ تعارضی بین گسترش فرهنگ و هنر ایرانی با آموزه‌های اسلامی وجود ندارد، زیرا این دو باهم ترکیب شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با هنرمندان هنر‌های تجسمی  گفت:بستر ارتباطی در روز‌های آینده مشخص خواهد شد که به صورت مستقیم هر مطلبی هست را به بنده برسانید.

وی افزود: نگاه من به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه این است که با اهالی این حوزه ارتباط رو در رو و بدون واسطه  برقرار شود و تلاش کنیم نهایت استفاده را از پیشنهادات داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در فصل ناخوش اقتصادی در کنار هم قرار گرفتیم، ولی با همه‌ این احوالات با رویکردی که وجود دارد سعی می‌شود به جامعه‌ فرهنگی و هنری خدمت کنیم‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  تاکید کرد:به معاونت‌ها  اعلام شده است به همه‌ی پیشنهادات، حتما پاسخ مناسبی داده شود، اگر در توان نباشد اعلام می‌کنیم و اگر در توان باشد با افتخار انجام می‌دهیم.

اسماعیلی با اشاره به موضوع مهم اقتصاد هنر گفت: جایگاه هنر و هنرمند باید حفظ شود و این مهم با خدمت درست به این قشر فرهیخته صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: حمایت از هنرمند در واقع حمایت از تولید آثار، خرید آثار و ایجاد فضای عرضه آثار او است که متاسفانه هنوز نتوانستیم بستر‌های لازم برای هنرمندان ایجاد کنیم به همین منظور الویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره توسعه در این حوزه خواهد بود که باید از فضای فعلی به فضای جدیدی در خدمت به اهالی هنر برسیم.

اسماعیلی ضمن اشاره به اینکه استعداد‌های هنری زیادی در سراسر کشور داریم گفت: باید فرهنگ و هنر ایرانی در سراسر جهان به نمایش گذاشته شود و قطعا مایه افتخار و مباهات خواهد بود.

وی ادامه داد: هیچ تعارضی بین گسترش فرهنگ و هنر ایرانی با آموزه‌های اسلامی وجود ندارد، زیرا این دو باهم ترکیب شده است در همین راستا برنامه داریم که این بستر را در داخل و خارج از کشور برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:قطعا ارتباط و تعامل گسترده با دانشگاه‌ها خواهیم داشت، به معاونت‌ها تاکید کردم، در ارتباط با دانشگاه‌ها از حرف‌های کلی پرهیز کنید و باید برنامه‌ها مشخص شود و در مسیر پیشرفت قرار بگیرند و فعالیت‌های حمایتی از دانشجویان نخبه انجام شود، قطعا در حوزه دانشگاهی ظرفیت بزرگی داریم که اگر پیشنهادات کنار هم قرار بگیرد شاهد شکوفایی و پیشرفت خواهیم بود.

وی در خصوص فعالیت سازمان‌های همسو با حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد گفت:هیچ سازمانی را رقیب خود نمیدانیم و باید به عنوان مجموعه‌های حکومتی کنار هم قرار بگیریم و با همبستگی خود در جهت خدمت به شما هنرمندان عزیز حرکت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در پایان خاطر نشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ انتصاب سیاسی نداریم و همه معاونین از جنس اهالی فرهنگ، هنر و رسانه  در بخش‌های مرتبط هستند تا کار در اختیار نماینده همان مجموعه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
چه خوب ، لطفا به هنر نقالی که اتفاقا بسیار برای معرفی هنر و فرهنگ ایرانی مؤثر هست ، بیشتر توجه کنید