سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف روز جهانی قلب چیست؟

هدف روز جهانی قلب، امسال و سال‌های آینده، پیوند زدن سلامتی با قلب هایمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رئیس مرکز بهداشت استان گفت : امسال روز جهانی قلب در روز چهارشنبه ۲۹ سپتامبر (مصادف با ۷ مهر) برگزار می‌شود.

او گفت : هدف روز جهانی قلب امسال و سال‌های آینده، پیوند زدن سلامتی با قلب هایمان است.

شکیبا افزود : همچنانکه دنیا در تلاش برای مبارزه با بیماری کووید است، هرگز به این اندازه نگران سلامتی خودمان و افرادی که دوستشان داریم، نبوده ایم.

او افزود : ۵۲۰ میلیون نفر در جهان با بیماری قلبی عروقی زندگی می‌کنند که در پارسال بطور نامتناسب به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

شکیبا ادامه داد : علیرغم کثرت مرگ‌های منتسب به کووید ۱۹، بیماری‌های قلبی عروقی با ۱۸.۶ میلیون مرگ در سال کماکان رتبه اول علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

او افزود : این گروه از بیماری‌ها علل متعددی دارند تغذیه نامناسب، کم تحرکی، اضافه وزن و چاقی، مصرف دخانیات، بیماری دیابت، فشارخون بالا، آلودگی هوا و ....

شکیبا گفت : بیماری کووید ۱۹ برای میلیون‌ها بیمار قلبی عروقی نگران کننده‌تر است. بیماران قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلاء به انواع شدیدتر کووید ۱۹ هستند.

او گفت : بسیاری از بیماران قلبی بدلیل پاندمی کووید ۱۹ برای انجام مراقبت‌های روتین و حتی در موارد اضطراری از مراجعه به درمانگاه، بیمارستان و ... وحشت دارند و طبق اصول پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ از دوستان و اقوام دوری می‌کنند و جدا افتاده اند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.