سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

کود مورد نیاز کشاورزان استانی تامین و در اختیار آن ها قرار می گیرد

مهاجر گفت: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته با کمک شرکت بازرگانی دولتی کود فسفات، پتاس و‌اوره را تامین کند و همزمان در اختیار کشاورزان استانی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علیرضا مهاجر سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه‌ای که در سالن اجتماعات منابع طبیعی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کشت پاییزه در استان شروع شده و امید است باتوجه به خشکسالی‌های اخیر و وجود شرایط تحریم تدابیر درستی اندیشیده شود.

مهاجر افزود:وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته با کمک شرکت بازرگانی دولتی کود فسفات، پتاس و ‌اوره را همزمان در اختیار کشاورزان استانی قرار دهد.

او بیان کرد: هزینه کودها در زمان برداشت محصول توسط شرکت بازرگانی دولتی محاسبه شده و از کشاورزان دریافت می‌شود تا کشاورزان بتوانند به راحتی از کود پایه استفاده کنند.

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: متاسفانه طی دوسال اخیر کود پایه کمتر مورد استفاده کشاورزان قرار گرفته و بیشتر از کود اوره استفاده شده است.

مهاجر اظهار داشت: اگر بیشتر از کود اوره استفاده شود به زمین‌های کشاورزی آسیب وارد شده و زراعت دچار مشکل خواهد شد.

او گفت: در همین راستا تصمیم گرفته شد تا کود پتاس، اوره و فسفات همزمان در اختیار کشاورزان قرار گیرد و مسئولین جهاد کشاورزی استان موظف هستند به اندازه لازم کود در اختیار کشاورزان قرار دهند.

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی  بیان کرد: کردستان تا چند سال پیش از قطب‌های تولید گندم دیم در کشور بوده و امید است طی چندسال آینده با افزایش عملکرد در اراضی این استان بخشی از نیاز کشور در تامین گندم حل شود.

مهاجر از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان خبر داد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اقدام به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کرده است.

او با بیان اینکه در این طرح کردستان به عنوان قطب کشور انتخاب شده است، افزود: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیرپوشش این طرح قرار گرفته است.

مهاجر بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا از طریق توزیع انواع کود و سم و ادوات با شرایط آسانی بین کشاورزان، عملکرد مزارع افزایش یافته و درآمد کشاورزان نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.