سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری سارقان به عنف در کوه‌های شیراز/دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در اقلید

مهم‌ترین حوادث هفتم مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه هفتم مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان به عنف در کوه‌های شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: با دستگیری اعضای باند ۳ نفره، پرونده سرقت به عنف در کوه‌های اطراف شیراز بسته شد.

سرهنگ کاووس حبیبی بیان کرد: در پی شکایت چند شهروند شیرازی ۱۸ الی ۲۳ ساله مبنی بر سرقت به عنف همراه با آزار و اذیت در محدوده کوه‌های اطراف شیراز، پیگیری موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه از شکات مطلع شدند که آن‌ها برای تفریح به محدوده کوه‌های اطراف شیراز رفته‌اند که اعضای یک باند ۳ نفره پس از سرقت اموال، در برخی موارد آنان را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس تصریح کرد: کارآگاهان پس از چند هفته تلاش مضاعف و با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی موفق شدند اعضای باند ۳ نفره را در محدوده کوه‌های اطراف شیراز شناسایی و دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهمان تا کنون به ۳۲ فقره سرقت به عنف با ایراد ضرب و جرح و در برخی موارد همراه با آزار و اذیت در کوه‌های اطراف شیراز اقرار کرده‌اند، عنوان داشت: متهمان پس از سیر مراحل قضائی جهت تحقیقات تخصصی در اختیار پلیس آگاهی استان قرار دارند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: از شهروندان تقاضا داریم اگر اطلاع و یا شکایتی در خصوص این پرونده دارند با اطمینان از حفظ هویتشان به پلیس آگاهی استان مراجعه و موضوع را با کارآگاهان در میان بگذارند.

سرهنگ حبیبی در پایان گفت: فایلی صوتی در فضای مجازی مبنی بر تجاوز به عنف در محدوده کوه دراک منتشر شده است که در این زمینه از شهروندان خواست به شایعات بی‌پایه و اساس توجه نکنند و اخبار مهم را از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

بحث در فضای مجازی به کتک کاری در فضای حقیقی ختم شد

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری عاملان انتشار کلیپ ضرب و جرح دانش آموز ۱۴ ساله توسط پلیس فتا این شهرستان خبرداد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: پدر دانش آموزی ۱۴ ساله با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و از عاملان انتشار کلیپ ضرب و جرح فرزند وی در فضای مجازی که منجر به مشکلات عدیده‌ای شده شکایت کرد که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: شاکی پرونده مدعی بود فردی با نام مستعار "علی شوتی" با همکاری دوستش فرزند وی را مورد ضرب و جرح قرار داده و با گرفتن فیلم از وی آن را در فضای مجازی منتشر و باعث هتک حیثیت خانواده اینجانب شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند هر دو عامل ضرب و شتم را شناسایی و آنان را در یکی از محلات این شهرستان دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ زینلی تصریح کرد: متهمان پرونده که ۱۵ و ۱۷ ساله هستند در بازجویی اولیه اقرار کردند با فرزند شاکی در گروه چت آشنا شده و پس از مشاجره وی را در فضای حقیقی به محلی دعوت و سپس آن را مورد ضرب و جرح قرار دادیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، هشدار داد: افرادی که جهت کسب شهرت یا انتقام اقدام به قدرت نمایی و شرارت در فضای مجازی و حقیقی می‌کنند بدانند که کارشناسان پلیس ضمن رصد فعالیت مجرمانه این افراد، برخورد با این ناهنجاری‌ها را در دستور کار قرار داده و امنیت را با همکاری دستگاه قضا برقرار خواهند کرد.

زندان پایان کار باند سارقان موتورسیکلت در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری باند ۵ نفره سارقان و کشف ۱۸ دستگاه موتورسیکلت و همچنین قطعات یک خودرو پراید مسروقه از آنان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: افسران پلیس آگاهی فسا حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به فردی که ادوات و آلات بریدن قفل به همراه داشت و در اطراف موتورسیکلت‌های پارک شده در کنار خیابان پرسه می‌زد مشکوک و آن برای بررسی بیشتر دستگیر کردند.

او ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس فرد مشکوک اظهارات ضد و نقیضی داشت و ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی فسا عنوان داشت: فرد دستگیر شده در بازجویی فنی و تخصصی پلیس اقرار کرد به همراه ۴ نفر از دوستانش به صورت باندی اقدام به سرقت موتورسیکلت و قطعات خودرو می‌کنیم.

سرهنگ قسام با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند هر ۴ همدست متهم را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های فسا دستگیر کنند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۱۸ دستگاه موتورسیکلت و قطعات یک پراید مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: این سارقان سابقه دار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در بیضاء

فرمانده انتظامی شهرستان بیضاء از اجرای مقتدرانه طرح ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی اظهار داشت: در راستای برخورد با معتادان و مخلان نظم و امنیت، ماموران انتظامی بیضا طی هفته گذشته اقدام به اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در این شهرستان کردند.

او افزود: با تلاش‌های بی وقفه ماموران انتظامی طی این مدت ۶ سارق سابقه دار شناسایی و دستگیر و در تحقیقات پلیسی به ۳۲ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا تصریح کرد: دستگیری ۷ خرده فروش و کشف ۹۷۰ گرم انواع مواد مخدر، کشف ۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز، پلمب ۵ واحد صنفی متخلف و دستگیری ۱۱ نفر در این زمینه از دیگر موفقیت‌های طرح مذکور بود.

کشف کالای قاچاق ۵ میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل محور مواصلاتی "بندرعباس-شیراز" به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس یک هزار و ۹۰ ثوب انواع پوشاک، ۵ عدد کتری و توستر برقی و یک عدد پنکه ایستاده خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ امجدی گفت: پلیس این شهرستان با تمام توان و جدیت همواره آماده مقابله با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی است و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جاساز شیشه در صندوق عقب لو رفت

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری پژو و کشف ۱۸ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب حین کنترل محور مواصلاتی"بندرعباس-شیراز" به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان کرد: در بازرسی از این خودرو، ۱۸ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه که به طرز ماهرانه‌‎ای در کف صندوق عقب جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه مواد مخدر مکشوفه از مرز‌های شرقی وارد کشور شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از شناسایی و دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و کشف ۵ قطعه پرنده زنده از نوع بلدرچین وحشی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه دو نفر به هویت معلوم پس از شکار بلدرچین وحشی در منزل خود اقدام به فروش آن می‌کنند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی آسپاس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از شناسایی منزل متهمان با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۵ قطعه پرنده زنده از نوع بلدرچین وحشی کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: پرندگان مکشوفه جهت رهاسازی در طبیعت به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.