سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان وبلوچستان:

امر به معروف و نهی از منکر مهمترین مولفه‌ جامعه اسلامی است

احمدی گفت: شالوده هر نظام و حکومتی مسائل فرهنگی آن نظام بوده و امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین مولفه‌های فرهنگی در جامعه اسلامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرتیپ دوم مهدی احمدی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان وبلوچستان در دیدار با دبیر و معاونان ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم توجه به اقدامات ریشه‌ای در تربیت و آماده‌سازی نسل جوان برای ورود و تاثیرگذاری مطلوب در جامعه اظهارداشت: باید قبول کرد که در سال‌های اخیر کوتاهی‌هایی در بحث فرهنگی صورت گرفته و باعث شده که امروز نسل جوان ما به نوعی با دوگانگی و چندگانگی و چالش‌های گسترده‌ای روبرو شود.

وی افزود: قطعا دشمنان از هیچ تلاشی برای انحراف نسل جوان، جابجا نشان دادن معروف و منکر، ترویج ناهنجاری و تحریف فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی فروگذار نخواهد کرد و ستاد امر به معروف به تنهایی قادر نیست همه جوانب امر را پوشش دهد بنابراین در خنثی کردن این جنگ نرم به همراهی و هم‌افزایی همه نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیاز است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان وبلوچستان ضمن ابراز تمایل به توسعه همکاری‌ها با ستاد امر به معروف استان جهت انجام این رسالت خطیر و احیای فریضتین بیان کرد: معتقدیم در مجموعه سازمانی هر چه به امر به معروف توجه بیشتری داشته باشیم مجموعه‌ای پاک‌تر، سالم‌تر و بالنده‌تر خواهیم داشت و در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

دبیر ستاد امر به معروف سیستان وبلوچستان نیز در این دیدار کمرنگ شدن فرهنگ امر به معروف را از مهمترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: ترویج فرهنگ مطالبه‌گری در مراکز مختلف آموزشی و تربیتی از جمله پادگان‌ها می‌تواند در اصلاح جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.

محسن اکبری افزود: امروز جامعه نظامی ما به برکت انقلاب و خون شهدا، عرصه حضور نیروهایی جوان، مومن و متدین و در تراز انقلاب اسلامی است؛ جامعه‌ای که به لطف قدرت تقوا و اراده‌ای پولادین هیچ محدودیتی را در مسیر ایجاد ابزار و ادوات مختلف برای دفاع از خاک و تمامیت ارضی کشور به رسمیت نمی‌شناسد و با ابتکار، خودباوری و خودکفایی دست نیاز به سوی هیچ بیگانه‌ای دراز نمی‌کند.

وی بسیج را سرمایه و پشتوانه‌ای بزرگ برای نیروهای مسلح کشور برشمرد و تاکید کرد: بسیج، شجره‌ای طیبه و نیرویی مردمی و برخواسته از بطن انقلاب اسلامی است تردیدی نیست مادامی که ارتباط نهادهای نظامی با آحاد جامعه به ویژه قشر جوان حفظ و تقویت شود دشمن با هیچ روش و ابزاری نمی‌تواند آسیبی به کشور بزند و راه پیشرفت و حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را سد کند.

دبیر ستاد امر به معروف سیستان وبلوچستان با اشاره به لزوم ترویج بیش از پیش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در مراکز مختلف آموزشی و تربیتی از جمله پادگان‌ها تصریح‌کرد: باید تلاش کرد تا از فرصت ارزشمند سربازی برای اصلاح و تربیت نسل جوان جامعه بیشترین بهره را برد تا جایی که هر سرباز پس از پایان دوران سربازی مزین به اخلاق اسلامی و مروج امر به معروف و نهی از منکر در خانواده و جامعه باشد.

وی کمرنگ شدن این ۲ فریضه الهی در جامعه را یک از مهمترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی و سوء استفاده برخی مسوولان از بیت‌المال دانست و بیان کرد: هرچه امر به معروف در جامعه ما سست شد آسیب‌ها و مشکلات جامعه روز به روز بیشتر می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان آمادگی دارد تا همه توان و ظرفیت آموزشی خود را در جهت احیای هر چه بیشتر این ۲ فریضه واجب در مراکز نظامی و انتظامی به کار گرفته و نقش خود را در تربیت نسلی بسیجی، مومن و انقلابی ایفا کند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.