سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحریم‌های جدید آمریکا و قطر علیه حزب‌الله لبنان

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد یک شبکه مالی مرتبط با حزب‌الله لبنان را با مشارکت قطر تحریم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، وزارت خزانه‌داری آمریکا در سایت خود اعلام کرد با مشارکت قطر یک شبکه مالی مرتبط با حزب‌الله لبنان را که در شبه‌جزیره عربی مستقر بوده، تحریم کرده است.

این وزارت‌خانه اضافه کرد عبدالرحمن عبدالنبی شمس، یحیی محمد العبد المحسن، مجمدی فائز الاستاد و سلیمان البنای را به بهانه حمایت از تروریسم در لیست تحریم‌ها قرار داده است. این افراد ملیتی قطری، عربستانی، بحرینی و فلسطینی دارند.

آندره (آندریا) ژکی، مدیر OFAC در این خصوص ادعا کرد: حزب‌الله به دنبال سوءاستفاده از سیستم مالی بین‌المللی با توسعه شبکه‌های جهانی سرمایه گذاران برای پر کردن خزانه خود و حمایت از فعالیت‌های تروریستی است!

آندره ژکی افزود: ماهیت فراملی این شبکه مالی حزب‌الله بر اهمیت همکاری مستمر ما با شرکای بین‌المللی مانند دولت قطر برای حفاظت از منافع آمریکا و سیستم‌های مالی بین‌المللی دربرابر سوءاستفاده تروریست‌ها تأکید می‌کند.

شایان ذکر است آمریکا حامی درجه یک تروریست‌های منطقه، در ۸ اکتبر ۱۹۹۷ حزب‌الله را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۱ به عنوان یک سازمان تروریستی جهانی معرفی کرد. تروریست خطاب کردن حزب‌الله از سوی آمریکا در حالی است که به اذعان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، واشنگتن عامل اصلی تشکیل داعش در منطقه بوده است. همزمان با اوج‌گیری بحران سوخت در لبنان، حزب‌الله به یاری مردم کشورش رفت و طی طرحی ابتکاری پیشنهاد واردات سوخت از ایران را داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.