سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت مرجعیت دینی عراق از انتخابات این کشور

آیت‌الله سید علی سیستانی ضمن انتشار بیانیه‌ای در باب انتخابات، با دعوت از مردم عراق برای حضور پای صندوق‌های رای از انتخابات این کشور حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الصباح، آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی دینی عراق با صدور بیانیه‌ای، مردم این کشور را به مشارکت آگاهانه و مسئولانه در انتخابات آتی دعوت کرد.

در این بیانیه که از سوی دفتر آیت الله سیستانی منتشر شده، آمده است: مرجعیت عالی دینی همه را به مشارکت آگاهانه و مسئولانه در انتخابات آتی تشویق می‌کند، این انتخابات هرچند خالی از برخی نواقص نیست، اما سالم‌ترین راه برای عبور کشور به آینده‌ای است که امید آن می‌رود بهتر از گذشته باشد و با آن، خطرِ افتادن در ورطه هرج و مرج و بن بست سیاسی رفع می‌شود.

رای دهندگان گرامی باید از تجارب گذشته عبرت بگیرند و ارزش آرای خود و نقش مهم آن در ترسیم آینده کشور را بدانند و آگاهانه مشارکتی موثر در انتخابات داشته باشند و بهترین‌ها را انتخاب کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مرجعیت عالی از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند و رای دادن به هر شخصی به خود مردم بستگی دارد. اما مردم سعی کنند در میان نامزد‌های انتخابات فقط به کسی که بهترین است رای دهند که مشتاق دفاع از حاکمیت، امنیت و رفاه عراق است.

آیت‌الله سیستانی از مردم عراق خواست به افراد نالایق و کسانی که خیر عراق را نمی‌خواهند و پای بیگانگان را به این کشور باز می‌کنند رای ندهند.

انتخابات عراق ۱۸ مهر برگزار خواهد شد. با اینکه پیشتر احزاب‌ مختلف از شرکت در این انتخابات کناره‌گیری کردند، اما به تازگی برخی از این جنبش‌ها مانند جنبش صدر اعلام کردند به این انتخابات باز خواهند گشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.