سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشناگر خبر داد؛

جذب ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان سمنان در سه سال گذشته

استاندار سمنان گفت: در سه سال گذشته غیر از اعتبارات جاری و استانی، در بخش اعتبارات مربوط به دو سفر هیات دولت به استان در مجموع ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جذب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در آخرین نشست خبری با اصحاب رسانه در دوره ۳ ساله مسئولیت خود مهمترین اقدامات صورت گرفته در بخش اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، زیربنایی، عمرانی، بهداشت و درمان و امور آب را تشریح و به سئوالات خبرنگاران در دو بخش حضوری و ارتباط فضای مجازی پاسخ داد.

علیرضا آشناگر با اشاره به ارتقاء سطح جذب اعتبارات و اجرای پروژه‌های نیمه تمام تصریح کرد: در سه سال گذشته غیر از اعتبارات جاری و استانی، در بخش اعتبارات مربوط به دو سفر هیات دولت به استان در مجموع ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جذب شد که با استفاده از آن حدود ۶۲ پروژه از مجموع ۱۵۷ پروژه مصوب بطور کامل تکمیل و تحویل و مابقی پیشرفت بین ۳۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

استاندار سمنان مشکل کم آبی و تامین آب از منابع برون استانی را از دغدغه‌های مسئولان ارشد اجرایی استان در سال‌های اخیر برشمرد و درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای طرح انتقال آب دریای خزر گفت: تخصیص ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برای استان سمنان از محل انتقال آب دریای خزر اخذ مجوز‌های زیست محیطی لازم، ایجاد ردیف در بودجه کشور اعلام امادگی شرکت مپنا و رایزنی با وزرات دفاع درباره پذیرفتن ابر پروژه‌ای با تخمین ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تا کنون محقق شده است.

به گفته آشناگر، توسعه بهداشت و درمان به رغم شرایط کرونایی، پیگیری ایجاد صنایع فراوری معدنی و جلوگیری از خام فروشی، حمایت از صنایع در قالب ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید، پیگیری طرح‌های مصرف بهینه آب با کشاورزی نوین، پیگیری طرح‌های ملی توسعه مسیر‌های ارتباطی زمینی، هوایی و ریلی، کسب عناوین برتر ملی در جشنواره‌هایی نظیر شهید رجایی در بخش رضایت مندی مردم، پایین نگه داشتن شاخص تورم و بیکاری نسبت به میانگین کشوری از جمله مهمترین اقدامات دوره مسئولت وی بوده است.

علیرضا آشناگر از آذر ماه سال ۱۳۹۷ مسئولیت استانداری سمنان را پذیرفته بود و در این هفته سید محمد رضا هاشمی از سوی هیات دولت بعنوان جایگزین وی انتخاب شد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.