سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست رئيس اتحاديه بارفروشان تهران از شهردار تهران برای بازديد از ميدان مرکزی

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از شهردار تهران دعوت کرد تا با بازدید میدانی از میدان مرکزی به طور مستند از مشکلات عدیده میدان که قلب توزیع میوه و تره بار تهران است با خبر شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی دارایی نژاد در خصوص مشکلات میدان مرکزی میوه و تره بار با شهرداری تهران، اظهار کرد: میدان مرکزی میوه و تره بارتهران دارای ۱۳۶۰ حجره است و تمامی این حجره‌ها دارای یک کنتور آب، یک کنتور برق و یک کنتور گاز هستند. آیا غیر از این است که از هر حجره، تمام و کمال اجاره بها دریافت می شود توسط شهرداری؟ آیا غیر از این است که تمام حجره‌ها عوارض پسماند می دهند؟ آیا غیر از این است که هر یک از حجره‌ها دارای پروانه کسب هستند؟ و دارای حقوق یک شهروند و یک فعال صنفی؟ آیا نباید برای هر یک از این حجره‌ها به صورت جداگانه و مستقل یک کنتور برق، یک کنتور گاز و یک کنتور آب داشته باشند؟

دارایی نژاد در ادامه تاکید کرد: متاسفانه فضای تردد میدان مرکزی میوه و تره بار نابسامان و برای ترد و امکان پذیر نیست. بار‌ها افرادی که برای خرید حاضر شدند گرفتار گودال‌های عمیق خیابان‌های این میدان شدند، متاسفانه سالانه هزینه هنگفتی شهرداری از تمامی واحد‌های صنفی برای ساماندهی دریافت می‌کند، اما دریغ از کوچک ترین هزینه برای ساماندهی این فضای بزرگ که آمادگی کامل همکاری با سازمان‌ها و شهرداری را بار‌ها اعلام کرده است.

او تصریح کرد: میدان مرکزی میوه و تره بار تهران عایدی‌های بسیاری را برای شهرداری تهران به ارمغان آورده از جمله درآمد‌هایی که از بابت باسکول ها، ورود و خروج ها، مجتمع بانک ها، ورودی کلیه کامیون‌ها و سوپر مارکت ها، پارکینگ‌ها و اجاره بهای تمامی واحد‌های صنفی را دریافت می‌دارد، آن هم از ۱۳۶۰ حجره! پس کجا می‌رود این هزینه‌هایی که دریافت می کنند؟

دارایی نژاد با مخاطب قرار دادن شهرداری تهران بیان کرد: ساخت ساختمان چند میلیاردی و لاکچری در میدان واجب است یا مرمت میدان و خیابان هایش؟ آیا کارگران زحمتکش داخل میدان حقوقی به عنوان شهروند ندارند؟ آیاغیراز این است که باید بخشی از این درآمد‌ها صرف بازسازی و مرمت خیابان‌های میدان گردد؟

او در اعتراض به قطع برق حجره داران توسط شهرداری، بیان کرد: آیا متولی برق میدان مرکزی میوه و تره بار تهران شهرداری است؟ چرا شهرداری در قبال هر اتفاقی برق سالن‌های میدان را قطع می کند؟ چون کنتور در اختیار آنهاست باید هر زمان که بخواهند کلید خاموش و روشن آن را فشار دهند؟

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با دعوت از شهردار تهران جهت بازدید از میدان و مشاهده مشکلات از نزدیک، گفت: از شهردار تهران دعوت می کنم تا با حضور در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران و بازدید کامل و عمیق به مشکلات این فضای بسیار بزرگ در پی اصلاح مشکلات ساختاری، مرمت فضا‌ها، خیابان‌ها و مکان‌های آسیب دیده، ساخت فضای سبز، ایجاد شرایط تفکیک زباله‌ها و ... باشند و مطمئناً اتحادیه تمامی همکاری‌های لازم را در این خصوص خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.