سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد:

دولت در جبران خسارت های اقتصادی کرونا به هتلداران کمک کند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امیدوارم دولت بخشی از خسارت هایی که کرونا به هتلداران وارد کرد را با اعطای تسهیلات جبران کند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی و جمعی از فعالان حوزه هتل‌داری خراسان رضوی، با اشاره به خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: مصیبت‌هایی که از نظر اقتصادی و صنفی بر جریان خادمین زیارتی امام هشتم (علیه‌السلام) در جریان این بیماری منحوس وارد شد، واقعأ مصیبت‌های قابل توجهی است و امیدواریم  این خسارت‌ها جبران شوند.

او افزود: امیدوارم با پیگیری مدیرکل محترم میراث فرهنگی استان، دولت بخشی از خسارات کرونا را به واسطه آسان کردن تسهیلات جبران کند تا شما بیشتر از این متحمل ضرر نشوید.

 امام جمعه مشهد  با اشاره به این‌که در مسئله گردشگری خراسان رضوی متاسفانه در ادوار قبلی بسیاری از طرح‌ها عملیاتی نشد، ادامه داد: بنده در مشهد با دو اصطلاح مخالف هستم، یک اصطلاح «گردشگری» و دیگری «شهروندی»؛ این شهر مال امام رضا (علیه‌السلام) است و اولین شهروند این شهر نیز امام رضا (علیه‌السلام) بودند که ایشان «زائر» و «مجاور» دارند.


بیشتر بخوانید


آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که اسم‌ها بار معنوی و اقتصادی دارند، بیان کرد: مهم است که از چه نام‌هایی در شهر امام رضا (علیه‌السلام) استفاده می‌شود، زیرا امام هشتم (علیه‌السلام) قطب فرهنگی جهان است، آنانی که در این شهر زندگی می‌کنند، شهروند نیستند بلکه «مجاور» امام رضا (علیه‌السلام) هستند.

او تصریح کرد: وقتی شما عنوان گردشگری را به شهر می، دهید، بسیاری از سرمایه‌گذارانی که دین‌داری برایشان مهم نیست، برای سرمایه‌گذاری به این شهر می‌آیند، زیرا این شهر به‌خاطر رفت و آمد ۴ میلیون زائر خارجی، شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شما خادمِ زائر امام رضا (علیه‌السلام) هستید و باید با افرادی که سعی می‌کنند در شهر امام رضا (علیه‌السلام) ناهنجاری ایجاد کنند، مقابله کنید؛ در بحث میراث فرهنگی نیز باید عرض کنم که بالاترین میراث این شهر، امام رضا (علیه‌السلام) هستند پس باید مراقب معرفی این آستان و دیگر میراث فرهنگی باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به لزوم توجه به ابعاد فرهنگی خدمت به زائران، اظهار کرد: هتل‌ها زوارخانه امام رضا (علیه‌السلام) است پس مراقب باشید این فضا دچار ناهنجاری اخلاقی نشود و خدایی نکرده، هتل‌داری از نام رضا برای کاسبی خودش سوءاستفاده نکند.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.