سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام اتوبوس از اصفهان برای بازگشت زوار اربعین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: این ظرفیت را داریم که تا ۱۰۰۰ اتوبوس از اصفهان برای بازگشت زوار اربعین به مرز اعزام کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد علی صلواتی  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت:  این ظرفیت را داریم که تا ۱۰۰۰ اتوبوس به مرز اعزام کنیم، تا الان نزدیک به ۶۰ دستگاه اتوبوس به صورت آماده‌باش در مرز هستند و این میزان، جدای از اتوبوس‌هایی است که رفتند و برگشتند.

او در ارتباط با اعلام آمادگی برای اعزام هزار دستگاه اتوبوس به مرز مهران برای تسهیل در بازگشت زائران، اظهار داشت: ما الان شاهد روند کند بازگشت زائران هستیم؛ بخشی از زائران از طریق هوایی و بخشی دیگر با ماشین‌های شخصی خود که با آن به لب مرز رفته‌اند باز می‌گردند؛ اما ما بر اساس تجربه‌های سال گذشته، اقدام به اعزام اتوبوس کردیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در حال حاضر پایانه مرزی برکت، مملو از اتوبوس است و کاملا برای بازگشت زائران آماده هستند؛ من فکر می‌کنم تا شنبه و یکشنبه بازگشت زائران ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنیم اوج بازگشت زائران، روز جمعه خواهد بود.

او با اشاره به شرایط کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد: ما اعلام کردیم که باید شیوه نامه ها رعایت شود؛ البته زائران ما، کسانی هستند که علاوه بر این که ۲ دز واکسن را زده‌اد، همه تست پی. سی. آر. هم داده‌اند و ظاهرا قرار است در بازگشت هم از آن‌ها مجددا تست گرفته شود، با این حال ما به شرکت‌ها اعلام کرده‌ایم که باید فاصله‌گذاری رعایت شود.

صلواتی در ارتباط با قیمت بلیط مصوب اتوبوس‌ها هم گفت: قیمت‌ها در خود پایانه مرزی برکت اعلام شده است، ولی با توجه به این که اتوبوس‌های ما یک سر خالی اعزام می‌شوند، گفتند باید ۲ برابر نرخ معمول از مسافر اخذ شود که در این صورت برای اتوبوس‌های V.I.P قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار تومان برای هر مسافر خواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: نرخ بلیط اتوبوس‌ها بر اساس نوع اتوبوس، در خود مرز مهران و حتی مرز شلمچه و چزابه که احتمالا برخی از بازگشت‌های ما نیز از آن مرز‌ها صورت می‌گیرد، اعلام و قیمت برای اتوبوس‌های ۲۵ نفره، ۳۲ نفره و ۴۴ نفره مشخص شده است.

او  با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای بازگشت سریع مسافران بیان کرد: اتوبوس‌های ما الان هم در مرز مستقر هستند و بعضی از آن‌ها ۲ روز است که بدون مسافر در مرز معطل می‌باشند که نارضایتی راننده‌ها را هم در پی داشته است، اما این اقدام را برای راحتی زوار انجام دادیم تا به محض ورود به ایران، به مشکلی برنخورند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه ما ظرفیت اعزام هزار اتوبوس را داریم، اظهار کرد: تا الان نزدیک به ۶۰ دستگاه اتوبوس به صورت آماده‌باش در مرز هستند و این میزان، جدای از اتوبوس‌هایی است که رفتند و برگشتند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.