سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ سناتور آمریکایی خواستار وضع تحریم بر طالبان و پاکستان شدند

۲۲ سناتور آمریکایی لایحه‌ای را پیشنهاد کردند که بر اساس آن، از وزارت خارجه آمریکا می خواهند تحریم های شدید بر طالبان و پاکستان وضع کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۲ سناتور جمهوریخواه آمریکایی با ارائه پیشنهادی به مجلس سنای این کشور ضمن در خواست وضع تحریم بر طالبان و پاکستان تاکید کرده اند که حکومت جدید افغانستان به رسمیت شناخته نشود.

سناتور‌های آمریکایی لایحه‌ای را پیشنهاد کردند که بر اساس آن، از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهد طالبان را به عنوان یک سازمان تروریستی بشناسد.

این طرح به نام «قانون جلوگیری از شناسایی حکومت‌های تروریستی» همچنین خواهان تحریم کشور‌هایی است که به طالبان کمک می‌کنند. در این طرح رسما خواسته که به خاطر حمایت از طالبان، بر پاکستان تعزیرات شدید اقتصادی وضع گردد.

این طرح از سوی ۲۲ سناتور حزب جمهوریخواه آمریکا به امضا رسیده است.

مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا در بیانیه‌ای گفت: «شکی نیست که افغانستانِ تحت سیطره طالبان، امنیت ملی ما و منافع و متحدان آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی را با خطر مستقیم رو برو می‌کند.»

وی افزود که در پی خروج فاجعه بار دولت بایدن از افغانستان، این کشور از همین حالا در حال تبدیل شدن به پناهگاه امن تروریست‌هایی است که از آمریکا متنفرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، طالبان ، پاکستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.