سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای قلبمان را بیشتر داشته باشیم

افراد می‌توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند راهکار ساده سلامت قلب خود را حفظ کنند و قلبشان را با سلامتی پیوند بزنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز ۷ مهر مصادف با ۲۹ سپتامبر از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان روز جهانی قلب نام‌گذاری شده و شعار امسال این روز این است: «قلب‌هایمان را با سلامتی پیوند بزنیم».

کارشناس گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به این مناسبت گفت: با توجه به فوت سالانه بیش از ۱۸ میلیون نفر در جهان به علت بیماری‌های قلبی عروقی که ۳۱ درصد کل مرگ‌های جهان است، بیماری قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا است.

آزاده سالمی افزود: بیشتر این مرگ‌ها ناشی از بیماری کرونر قلب یا سکته مغزی است.

او ادامه داد: عوامل خطر اصلی بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی فشارخون بالا، کلسترول و قند خون بالا، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا هستند.

این کارشناس بهداشتی، بیماری کووید ۱۹ را برای بیماران قلبی نگران‌کننده‌تر دانست و بیان کرد: بیماران قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع شدیدتر کووید-۱۹ هستند و در همین حال، بسیاری از بیماران قلبی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ برای انجام مراقبت‌های معمول و حتی در موارد اضطراری از مراجعه به درمانگاه، بیمارستان و ... وحشت دارند و طبق اصول بهداشتی، از دوستان و اقوام نیز دوری می‌کنند.

سالمی با توجه به بحران جهانی کووید-۱۹، بهره‌برداری جهانی از قدرت سلامت دیجیتال یا آموزش غیرحضوری از طریق گروه‌های اجتماعی و تلفن همراه، درگاه‌های اطلاع‌رسانی، برای افزایش آگاهی، پیشگیری و مدیریت بیماری قلبی عروقی در دنیا یکی از اهداف بزرگداشت روز جهانی قلب عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


او افزود: این روز جهانی برگزار می‌شود تا افراد بدانند چگونه می‌توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند راهکار ساده مانند بررسی دوره‌ای فشارخون، کلسترول و قند خون، مصرف نکردن دخانیات و الکل، مصرف غذای سالم، انجام فعالیت بدنی و داشتن وزن مناسب، سلامت قلب خود را حفظ کنند.

کارشناس گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه خدمات غیرحضوری غربالگری، بررسی احتمال وقوع سکته‌های قلبی و مغزی در ۱۰ سال آینده، بررسی احتمال مبتلا بودن به بیماری دیابت، فشارخون بالا و اختلال چربی‌های خون در کلیه مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت، در حال اجرا است، افراد ۳۰ سال به بالا می‌توانند از این فرصت استفاده نموده و از این خدمات رایگان بهره‌مند  شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.