سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد

نماینده روسیه در سازمان ملل در اظهاراتی ادامه حملات هوایی صهیونیست‌ها به سوریه را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه ضمن محکومیت حملات هوایی مداوم رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، اعلام آمادگی کشورش برای از سرگیری زودهنگام گفتگو‌های مستقیم با سوریه در ژنو را اعلام کرد.

نبنزیا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که کشورش حملات هوایی مداوم رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را که باعث تضعیف تلاش‌ها برای ثبات در سوریه و منطقه می‌شود را محکوم می‌کند.

او در ادامه افزود که تروریست‌های داعش در ادلب سعی دارند از بی ثباتی در جنوب سوریه سوء استفاده کنند.

نبنزیا همچنین خاطرنشان کرد که بیش از ۷۶۰ حمله به مواضع نیرو‌های دولتی سوریه تنها در ماه گذشته ثبت شده که منجر به زخمی شدن ده‌ها سرباز سوری شده است.

او همچنین یادآور شد: «وضعیت در مناطق عملیاتی ترکیه در شمال سوریه و همچنین در سراسر فرات به دلیل ادامه درگیری‌ها بین کرد‌ها و تشکل‌های وفادار به ترکیه و قبایل عرب رو به وخامت گذاشته است.»

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین از آمادگی کشورش برای از سرگیری زودهنگام گفتگوی مستقیم سوریه در ژنو خبر داد.

او همچنین تأکید کرد که لازم است روند این مذاکرات قابل مشاهده باشد و توسط خود سوری‌ها بدون دخالت خارجی و بدون اعمال ضرب‌الاجل‌های ساختگی و با وساطت بی طرف بین المللی صورت بگیرد.

نبنزیا گفت: «مسکو معتقد است که صلح و امنیت بلند مدت در سوریه تنها از طریق احیای کامل حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، پایان حضور غیرقانونی نیرو‌های خارجی و شکست کامل تروریست‌ها حاصل می‌شود.»

در سوم ماه سپتامبر، سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان ملل متحد خواست تا تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک این کشور را محکوم کرده و برای جلوگیری از آن اقداماتی انجام دهد.

قبلا یک منبع نظامی در سوریه گزارش داده بود که در سوم این ماه، پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصم در آسمان دمشق روبرو شد و بیشتر آن‌ها را سرنگون کرد. او خاطرنشان کرد که دشمن صهیونیستی حمله هوایی را از جنوب شرقی بیروت، پایتخت لبنان در نزدیکی دمشق انجام داد.

گیر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه در نشست شورای امنیت اظهار داشت که نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو قرار است در هجدهم ماه اکتبر (۲۶ مهر ماه) آتی برگزار شود.

مذاکرات ژنو نشستی بود برای رسیدگی به وضعیت جنگ داخلی سوریه که در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۴ برای اولین بار با شرکت پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.