سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی :

کمبود دارو‌های کرونایی در بیمارستان‌های خراسان شمالی نداریم

مریم فلاح گفت : در حال حاضر با کاهش آمار بیماران کرونایی و تمهیدات انجام شده در استان، کمبود دارو‌های کرونایی در بیمارستان‌های خراسان شمالی نداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مریم فلاح مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : در داروخانه‌های بیمارستانی و دیگر داروخانه‌های استان بیش از ۱۰۰ قلم دارو کمبود داریم که البته این کمبود دارویی مختص به استان ما نیست و کشوری است.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به این که اکثر کمبود‌ها مربوط به دارو‌هایی وارداتی است، ادامه داد: برای رفع کمبود‌های دارو‌هایی وارداتی می‌توان از جایگزین دارو‌هایی ایرانی استفاده کرد و یا این که با تجویز پزشک نوع داروی مصرفی تغییر پیدا کند.

فلاح  اضافه کرد: مصرف برخی دارو‌های تولید داخل مانند قرص ناپروکسن، فاموتیدین و... به دلیل شرایط کرونایی تا حدودی افزایش پیدا کرده است که طبق سهمیه بندی انجام شده توسط شرکت‌ها به استان‌ها اختصاص داده می‌شود.

او گفت: هرهفته لیست کمبود‌های دارویی از بیمارستان‌ها و سطح داروخانه‌های خصوصی رصد و به بازرسی دانشگاه ارسال می‌شود و انتهای هرماه هم کمبود‌های دارویی برای سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود و به صورت مستمر به صورت کتبی و شفاهی پیگیری می‌شود.

فلاح گفت: شهروندان از طریق استعلام دارو‌های کمیاب در سامانه سامانه تی تک TTAC می‌توانند از وجود دارو‌هایی کمیاب مطلع شوند و از نزدیک‌ترین داروخانه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته یا روز‌های گذشته دارو فروخته شده است می‌توانند داروی مورد نظرشان را در کوتاهترین زمان تهیه کنند.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:متقاضیان تهیه دارو می‌توانند با معاونت غذا و دارو با شماره ۳۲۲۴۸۰۰۱ در ساعات اداری و یا با سامانه ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.