سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود هشت هزار قلاده سگ در سیستان و بلوچستان علیه هاری واکسینه شدند

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال حدود هشت هزار قلاده سگ صاحبدار در استان علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

ویدا معزی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: بیماری هاری یک بیماری ویروسی خطرناک مشترک بین انسان و دام است که به شدت واگیردار بوده و در صورت ابتلا حیوان یا انسان سبب مرگ حتمی می‌شود.

وی افزود: از راه‌های مصون ماندن جامعه انسانی از ابتلا به این بیماری خطرناک و کشنده کنترل این بیماری در جمعیت دامی است که مهمترین راه آن واکسیناسیون علیه این بیماری است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: راه انتقال این بیماری واگیر گزیده شدن توسط حیوان مبتلا و همچنین تماس با ترشحات، بزاق و خون حیوان آلوده است که در صورت گزش فرد توسط حیوان مشکوک باید سریعا به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کرد تا اقدامات لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری در اسرع وقت انجام شود.

وی بیان کرد: این بیماری طیف گسترده‌ای از حیوانات و انسان را تحت تاثیر قرار داده و معمولا در اثر عدم واکسیناسیون به موقع حیوانات خانگی و اهلی که با محیط بیرون در ارتباط هستند جمعیت انسانی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد به همین دلیل مهمترین راه پیشگیری از شیوع این بیماری واکسیناسیون صحیح و به موقع حیوانات اهلی و خانگی است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.