سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:

دوره‌های آموزش صنایع‌دستی برای مددجویان ایلامی برگزار شد

شنبه‌زاده گفت: با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای زندانیان ، در تابستان امسال ۲۳۰ نفر از مددجویان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

به‌ گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ، گفت: در راستای تفاهم‌نامه فی‌ مابین با اداره‌کل امور زندان‌های استان مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای زندانیان ، در تابستان امسال ۲۳۰ نفر از مددجویان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

او افزود: آموزش‌ها در رشته‌های گیوه بافی، معرق چوب، قلاب بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و تولیدات چرمی برگزار شد.

شنبه‌زاده بر لزوم و ضرورت آموزش زندانیان فاقد مهارت در راستای فراهم نمودن زمینه‌های اشتغال پایدار و جلوگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری و کمک به ایجاد اشتغال مولد تأکید کرد و ادامه داد: آموزش صنایع‌دستی به خصوص صنایع بومی با تأمین امکانات لازم در مکان آموزشی در محل زندان شهر ایلام و دیگر شهرستان‌های تابعه با حضور مربیان صنایع‌دستی انجام می‌شود.

او در ادامه کسب مهارت، ایجاد درآمد در زندان برای زندانیان و خانواده آن‌ها و برخورداری از حرفه صنعتگری پس از خروج از زندان را از جمله مزایای برگزاری این کارگاه‌ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر صدور کارت مهارت صنعتگری برای زندانیان که دوره می‌بینند، اداره میراث‌ فرهنگی با همکاری اداره امور زندان‌ها در زمینه بازاریابی، تبلیغات و برپایی نمایشگاه عرضه و فروش محصولات این زندانیان نیز همکاری و مساعدت‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

شنبه‌زاده اظهار کرد: در پایان دوره گواهینامه آموزشی به زندانیان داده می‌شود که پس از آزادی بتوانند وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.