سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل باز هم رو سیاه شد؛

مقام یمنی خطاب به سازمان ملل: به رسمیت شناختن منصور هادی بزرگترین رسوایی است

اقدام سازمان ملل درخصوص به رسمیت شناختن عبد ربه منصور هادی به عنوان رئیس‌جمهور قانونی یمن انتقادهای بسیاری را در پی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن خطاب به سازمان ملل متحد گفت: به رسمیت شناختن عبد ربه منصور هادی به عنوان رئیس جمهور قانونی یمن توسط سازمان ملل، بزرگترین رسوایی سیاسی و حقوق بشری و وحشتناک‌ترین سقوط ارزش‌ها در تاریخ سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی است.

العزی در توئیتی نوشت: موضع شما فقط یک رسوایی بزرگ و مختص شما نیست. شما با این اقدام سعی می‌کنید به یکی از کهن‌ترین تمدن‌ها و کشور‌های جهان توهین کنید.

وی پرسید: چه چیزی شما را بر آن می‌دارد که دائماً در رسوایی به رسمیت شناختن منصور هادی به عنوان رئیس جمهور مشارکت داشته باشید؟ آیا در جهان رئیس جمهوری مشروع یا حتی رئیس جمهوری که فاقد مشروعیت باشد سراغ دارید که به دنبال محاصره و تحریم ملت خود باشد و مدت هفت سال متوالی در کشوری اقامت داشته باشد که همواره کشورش را بمباران می‌کند؟ باید متوجه شوید که منصور هادی اصلاً رئیس جمهور نیست.

معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: منصور هادی فقط یک مزدور (بدون سرزمین - بدون ملت - بدون قدرت) و تحت تعقیب قضایی در یمن است. ما به همه کشور‌های جهان اعلام کرده ایم که مردم یمن منصور هادی را به رسمیت نمی‌شناسند و دولت هادی نماینده مردم یمن نیست.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی المسیره یمن گزارش داد: جنگنده‌های متجاوز سعودی در ۲۸ نوبت شهرستان‌های حریب، الجوبه، صرواح، مدغل و حرض در استان مارب را بمباران کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.