سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا هشت کودک را در چهارمحال و بختیاری بی سرپرست کرد

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان هشت کودک، دو سرپرست خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و نیازمند حمایت این سازمان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون در جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی در استان، ۲۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

او افزود: این افراد اغلب در سنی بودند که فرزند خردسال نیازمند پوشش نداشتند، اما در مجموع در استان هشت کودک، دو سرپرست خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و نیازمند حمایت سازمان بهزیستی هستند.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: سیاست سازمان بهزیستی نگهداری کودکان بدون سرپرست در کانون خانواده و در کنار خویشاوندان سببی و نسبی است و در صورتی‌که کودک به علت از دست دادن دو والد در کنار یکی از خویشاوندان نگهداری شود، ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مستمری کمک امداد و هزینه‌های جانبی مانند تحصیل، درمان و... برای کودک به آن خانواده پرداخت خواهد شد.

او اظهار داشت: اگر خویشاوندان کودکی که والدین خود را از دست داده، شرایط نگهداری از آن کودک را نداشته باشند، این کودک به مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی منتقل می‌شود و به ازای هر کودک ماهیانه یک میلیون تومان هزینه به مرکز علاوه بر هزینه‌های درمان، تحصیل و... پرداخت می‌شود.

عسگری تصریح کرد: زنانی که همسر خود را از دست داده‌اند و تحت حمایت این سازمان نبوده‌اند، در صورتی‌که خانواده مستمری نداشته باشد، بلافاصله مستمری سرپرست برقرار می‌شود تا در تامین هزینه‌ها مشکلی نداشته باشند، همچنین هزینه‌های درمان، مسکن و تحصیل فرزندان نیز پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: خوشبختانه هشت کودکی که در اثر ابتلا به کرونا والدین خود را از دست داده بودند، توسط خویشاوندان نزدیک به سرپرستی گرفته شدند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.