سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت زمین‌های بیلیونی به بیت‌المال/عامل انتشار اکاذیب به دام پلیس فتا افتاد

مهم‌ترین حوادث ششم مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۶ مهرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

بازگشت زمین‌های بیلیونی به بیت‌المال

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح قلع و قمع ۱۵۰ هکتار از کاربری‌های غیرمجاز در منطقه "دوکوهک و قلات" شیراز به ارزش ۳ بیلیون و ۷۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی مبنی بر تصرف غیرقانونی اراضی ملی و ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه "دو کوهک و قلات" موسوم به تپه سبز شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان شیراز پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان جهاد کشاورزی به مکان‌های مذکور اعزام و نسبت به اجرای طرح تخریب ۷۵۰ قطعه کاربری غیرمجاز شامل تفکیک، فونداسیون، دیوار کشی، مصالح پای کار و ... اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۳ بیلیون و ۷۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار حبیبی از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف سواری پژو حامل لوازم یدکی قاچاق

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از توقیف سواری پژو و کشف انواع لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در محور فیروزآباد-شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: روز گذشته ماموران یگان تکاوری استان حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور "فیروزآباد-شیراز" به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ قطعه لوازم یدکی خودرو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و راننده نیز دستگیر شد.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۳ نفر معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در راستای جلب رضایت عمومی مردم و ناامن کردن محیط برای مخلان نظم و امنیت، مأموران انتظامی آباده طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در اجرای این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۱۳ خرده فروش و معتاد، ۴۵ کیلو انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده"عنوان داشت: دستگیری ۲۸ سارق و کشف ۳۲ فقره انواع سرقت اعم از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن، کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، دستگیری ۶ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۱۰ فقره پرونده اعم از جعل، کلاهبرداری رایانه‌ای، جرایم سایبری، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز و توقیف ۲۲ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

سرهنگ مسعودی ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ۱۳۰ هزار نخ سیگار خارجی، ۳ دستگاه لوازم خانگی، ۸ کارتن نسکافه و یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف و ۴ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

این مقام انتظامی از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در طول سال جاری خبر داد و عنوان داشت: از اولویت‌های پلیس، ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی است.

کامیون حامل مرغ‌های غیرمجازتوقیف شد

فرمانده انتظامی اقلید گفت: خودرو حامل یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده و بدون مجوز حمل در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه آسپاس اقلید هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل مرغ زنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده و بدون مجوز حمل از اداره دامپزشکی کشف شد.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه ارزش مرغ‌های مکشوفه بنا به نظر کارشناسان، ۳۰۰ میلیون ریال برآورده شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

عامل انتشار اکاذیب به دام پلیس فتا افتاد

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی عامل انتشار اکاذیب علیه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در فضای مجازی توسط افسران پلیس فتا خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در پی اعلام شکایت حراست دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر انتشار مطالب توهین آمیز و انتشار اکاذیب در فضای مجازی علیه این مرکز، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان با رصد مستمر فضای مجازی، عامل انتشار محتوا که ترفند‌های سایبری را برای فاش نشدن هویت واقعی خود به کار بسته بود شناسایی و با دستور مقام قضائی به پلیس فتا احضار کردند.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: متهم در مواجهه با ادله پلیس، انگیزه خود را مشکلات شخصی و انتقام جویی از آن مجموعه عنوان کرد.

سرهنگ قسام با بیان اینکه عامل انتشار پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد، خاطر نشان کرد: متاسفانه استفاده ناصحیح برخی کاربران از شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن مسائل شخصی خود در این فضا، منجر به تشویش اذهان عمومی، ایجاد جو بدبینی و ... در جامعه می‌شود که تبعات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

کشف احشام قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی خنج از کشف ۵۳ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی "خنج" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را توقیف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۵۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خنج با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۴۳ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری پژو و کشف ۴۳ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۴۳ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در صندوق عقب جاسازی شده بود کشف کنند.

سرهنگ نوشاد بیان داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی داراب خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.