سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:

استانداری با روحیه جهادی میخواهیم/استاندار باید مستقل باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: افرادی را برای استانداری همدان به وزارت کشور معرفی کردیم و ما استانداری با روحیه جهادی و انقلابی می‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در جمع خبرنگاران، بیان کرد: مجمع نمایندگان فقط مواردی را به وزارت کشور معرفی کرده، اما حتی اگر استاندار از بین گزینه پیشنهادی ما باشد، باید مستقل بوده و تابع هیچ فردی نباشد.

فلاحی گفت: ما به عنوان مطالبه‌گر پای کار هستیم، شأن نظارتی خود را داریم و توجیه‌کننده رفتار استاندار نخواهیم بود از طرفی دخالتی در کار استاندار هم نداریم و او باید مستقل تصمیم‌گیری کند.

او با اشاره به گزینه استاندار نظامی برای همدان، ابراز داشت: وزیر کشور بیان کرد که بنده اولویتم‌گزینه‌های نظامی نیست، برای ما هم نظامی یا غیر نظامی بودن مهم نیست و فقط یک شخص انقلابی با روحیه جهادی می‌خواهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان درباره انتخاب «صادق مفتح» برادر نماینده تویسرکان در مجلس به عنوان استاندار همدان، گفت: نخستین فردی که با ایشان مخالفت کرد، آقای مفتح نماینده تویسرکان بود، اما بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان، اجماع آراء را به وزیر کشور منتقل کردم و الان منتظر نظر آن‌ها هستیم.

فلاحی دررابطه با دلخوری وزیر بهداشت در سفر به همدان، افزود: تعدادی از استادان و پزشکان انقلابی که از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بودند درخواست نشستی با وزیر بهداشت را داشتند که حق این افراد بود و ما هم جلسه‌ای برای بعد از ستاد مدیریت کرونای استان ترتیب دادیم، اما مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان پس از جلسه ستاد کرونا، وزیر را به سالن غذاخوری هدایت کردند و یک ساعت و نیم افرادی که منتظر ایشان بودند، معطل شدند.

او با بیان اینکه وقتی وزیر بهداشت متوجه این قضیه شد یک دلخوری به وجود آمد، ادامه داد: پس از آن جلسه، افراد حاضر در آن که انتقاداتی به سیستم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی همدان داشتند از سوی رئیس دانشگاه مورد سوأل قرار گرفتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان درباره مشکل کم‌آبی در همدان، اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که در همدان مشکل‌ساز شده، بحث کمبود آب شرب است که در حال پیگیری برای رفع آن هستیم.

فلاحی بیان کرد: سال ۸۳ که رهبر انقلاب به همدان سفر کردند در رابطه با مسئله تأمین آب پایدار برای استان، بیاناتی داشتند که در نخستین اقدام در سال ۸۶ انتقال آب از سد تالوار مطرح شد که هزینه زیادی هم در این زمینه مصرف شد، اما تا الان آبی از آن منطقه به همدان نرسیده است.

او درباره انتقال آب از روستای خالق‌وردی به همدان، گفت: مسیر آب همدان از خلق‌وردی نیست و الان آبفا برای حل مشکل آب همدان به صورت اضطراری از آب آنجا استفاده کرده در حالیکه خود ساکنان منطقه کبودراهنگ با کم آبی مواجه هستند.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.