سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاروانسرای تاریخی قطور خوی ثبت جهانی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: کاروانسرای تاریخی قطور در محور خوی به قطور برای ثبت جهانی آماده سازی می‌شود.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه با بیان اینکه ۲۵ کاروانسرای تاریخی کشور، در قالب یک پرونده برای ثبت جهانی آماده شده است، افزود: در میان این کاروانسرا‌های تاریخی کاروانسرای شاه عباسی قطور خوی در استان آذربایجان غربی نیز قرار دارد.

وی افزود: این کاروانسرا در دل بنا‌های تاریخی و در مسیر جاده ابریشم در استان قرار دارد و ثبت، حفاظت و نگه‌داری این کاروانسرا در فهرست آثار ملی و جهانی پیگیری می‌شود.

جباری  با بیان اینکه این کاروانسرا ۲۴ مهر ماه مورد بازدید بازرسان یونسکو قرار می‌گیرد، ادامه داد: در صورت ثبت جهانی این اثر تعداد آثار تاریخی ثبت جهانی شده استان به چهار اثر افزایش پیدا می‌کند که نشان دهنده قدمت بالای تاریخی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تشکیل کارگروه مشترک با شهرداری‌ها گام مهمی در احیای آثار تاریخی است، ادامه داد: ۵۰ بنای تاریخی استان نیازمند مرمت اضطراری و تأمین اعتبار بوده و ۱۰۰ اثر دیگر نیز نیازمند مرمت است که با توجه به میزان اعتبار تخصیصی، عملیات مرمت آن‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.