سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین مهلت شش ماهه برای راه اندازی مجدد کارخانه سوخته

معاون امور صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: برای راه اندازی مجدد کارخانه سوخته در شهرک صنعتی شهرکرد، مهلت شش ماهه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدکاظم منزوی معاون امور صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یکی از بهترین کارخانه‌های شهرک صنعتی شهرکرد به منظور سرمایه گذاری در طرح توسعه الکتروموتور‌ها و بی نیاز کردن کشور از ورود این قطعات در حادثه آتش سوزی سوخت و نابود شد.

او افزود: وسعت آتش سوزی به میزانی بود که چهار تا پنج گروه آتش نشانی در طول یک شبانه روز مشغول اطفاع حریق بودند.


بیشتر بخوانید


منزوی اضافه کرد: در نشستی که با حضور رئیس سازمان صمت و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در محل کارخانه سوخته برگزار شد، مقرر گردید بیمه بیکاری به ۸۰ کارگر مشغول در این کارخانه پرداخت شود.

او اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با بانک‌های عامل استان به منظور ارائه تسهیلات به این کارخانه صورت خواهد گرفت  تا در مکانی دیگر کارخانه را مجدد راه اندازی نموده و ۸۰ کارگر به محل کار خود برگردند و امرار معاش نمایند.

منزوی تصریح کرد: برنامه ریزی‌های لازم به منظور راه اندازی مجدد کارخونه سوخته در شهرک صنعتی شهرکرد از همین امروز آغاز شده است و امیدواریم بتونیم کارگران را به خط تولید بازگردانیم.

او با اشاره به اینکه تمامی ماشین آلات ۱.۵ میلیون یورویی این کارخانه در آتش سوخت، گفت: هم اکنون نیرو‌های آتش نشانی و شرکت بیمه در حال بررسی علل حادثه آتش سوزی از طریق دوربین‌های مدار بسته کارخانه هستند.

منزوی بیان کرد: سقف بیمه تعیین شده برای اعطا به این کارخانه حدود ۱۷ میلیارد تومان است که البته خسارت‌های وارده بیش از ۱۰ برابر خسارت‌ها برآورد شده است و امیدواریم شرکت بیمه رقمی را معین نماید که مدیرعامل کارخانه بتواند فعالیت خود را از سر گیرد.

او با اشاره به اینکه مدیرعامل کارخانه حدود ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی کارخانه نیاز دارد، افزود: این مدیرعامل بسیار توانمند است و از نظر سطح بازار و فروش محصولات و.. مشکلی ندارد اگر تسهیلات در نظر گرفته شده به سرعت ارائه شود، کارخانه تا شش ماه آینده ساخته و تولیدات خود را شروع خواهد کرد.

منزوی ادامه داد: در حال حاضر برآورد دقیقی از میزان خسارت وارد شده به کارخانه ارائه نشده است و باید تا حصول نتیجه نهایی منتظر نظر کارشناسان بیمه بود.

گفتنی است کارخانه تولید موتورهای الکتریکی  در فاز یک شهرک صنعتی شهرکرد،  از نیمه شب یکشنبه چهارم مهرماه تا دوشنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۰، بر اثر حادثه آتش سوزی سوخت.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.