سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار کرمی در مراسم زنگ ملی مقاومت؛

۳۶ هزار دانش آموز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان گفت: ۳۶ هزار دانش آموز در جبهه‌های حق علیه باطل با عزت جنگیدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردارکرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان در آئین نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت که صبح امروز سه شنبه در دبیرستان شاهد مهدیه زنجان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره دلاوران عرصه مقاومت و ایثار، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی ارتباط تنگاتنگی با انقلاب نوپای نظام جمهوری اسلامی ایران داشت چراکه غرب و شرق تلاش می‌کردند تا به انقلاب شکوهمند اسلامی صدمه بزنند.

او با اشاره به اینکه دفاع مقدس همانند یک جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود، افزود: رژیم بعثی عراق با بی رحمی تمام خیال می کرد که می تواند تا ۶ روز شهر‌های ایران را تصرف کند، اما از روحیه شهادت طلبی و فداکاری و عاشورایی ملت ایران غافل بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان به رشادت‌های دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۳۶ هزار دانش آموز در جبهه‌های حق علیه باطل با عزت جنگیدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سردار کرمی ادامه داد: شهادت مظلومانه ۳۵ دانش آموز در بمباران مدرسه بینش زنجان نشان دهنده بی رحمی رژیم صدام بود.

او بابیان اینکه مدارس سنگر‌های مقاومت ایران اسلامی هستند، گفت: دانش آموزان آینده سازان کشورمان هستند و هیچ ابرقدرتی نمی تواند اراده ولایت مداری و عزت طلبی و روحیه انقلابی دانش آموزان و فرهنگیان کشور را خدشه دار کند.

رئیس اداره‌ فرهنگ و هنر آموزش و پرورش استان زنجان هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافیعن حرم گفت: زنگ ایثار و مقاومت با تصمیم شورای آموزش و پرورش کشور، همزمان با مدارس سراسر کشور با هدف ترویج فرهنگ شهادت بین دانش آموزان نواخته شد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.