سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز بررسی فنی خط لوله انتقال گاز مصر به لبنان

وزارت نفت سوریه اعلام کرد بررسی خط لوله عربی برای اطمینان از نبود مشکلات فنی در مسیر انتقال گاز مصر به لبنان آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان، وزارت نفت و معادن سوریه اعلام کرد گروه مشترکی از این وزارتخانه و وزارت انرژی لبنان، کار بررسی خط لوله گاز عربی را برای اطمینان از نبود مشکلات فنی در مسیر صدور گاز مصر به لبنان آغاز کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت نفت و معادن سوریه، این عملیات مسافتی از میدان الدبوسیه در مرز‌های لبنان و سوریه تا میدان گازی دیرعمار در لبنان را در بر می‌گیرد و انتظار می‌رود گروه یادشده فعالیت خود را فردا کامل کند و گزارشی از آمادگی فنی این خط لوله در خاک لبنان ارائه کند.

وزارتخانه‌های نفت و انرژی در سوریه، اردن، مصر و لبنان در نشست روز هشتم سپتامبر جاری در پایتخت اردن در مورد طرح صدور گاز مصر به لبنان به توافق رسیدند.

سوریه پیش‌تر با درخواست طرف لبنانی برای کمک به انتقال گاز از مصر و برق از اردن از طریق خاک سوریه به لبنان موافقت کرده بود.

طرح فعالسازی خط لوله گاز عربی نخستین بار قبل از بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ مطرح شده بود، اما اجرای آن در طول جنگ سوریه به طور کامل متوقف شد و هم اکنون با ایجاد بحران سوخت در لبنان این پروژه مجددا از سر گرفته شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.