سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با فروکش کردن نسبی کرونا انجام شد؛

آغاز دوباره برگزاری نمایشگاه‌های استانی در کشور

نمایشگاه‌های استانی کتاب چند سالی است که در نیمه دوم سال در استان‌های مختلف برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه های استانی کتاب چند سالی است که در نیمه دوم سال در استان های مختلف برگزار می شوند. اما از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور این مسئله تا حد زیادی متوقف شد. به طوری که در سال نخست شیوع کرونا شاهد بودیم، نمایشگاه استانی کتاب به صورت حضوری برگزار نشد.

تنها دو نمایشگاه کتاب آن هم به صورت مجازی یکی در کرمان و دیگری  در تهران برگزار شدند. با این تفاوت که تنها مخاطبان استان کرمان می‌توانستند در نمایشگاه مجازی کتاب کرمان شرکت کنند؛ اما نمایشگاه مجازی کتاب تهران مخاطبان وسیع‌تری داشت. مخاطبان کتاب از سراسر کشور می‌توانستند کتاب های مورد نیازشان را تأمین کنند. 


بیشتر بخوانید


امسال وضعیت به گونه دیگری رقم خورده است؛ قرار است نخستین نمایشگاه استانی کتاب پس از شیوع بیماری کرونا در کشور آغاز به کار کند. از این رو موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران فراخوان ثبت نام برای حضور در نمایشگاه مجازی منطقه آزاد کیش را منتشرکرده است. در این بیانیه آمده است :

«با عنایت به شرایط اجتماعی کشور و مصوبات ستاد ملی مقابله کرونا و نظر به عدم امکان حضور مستقیم ناشران در برگزاری نمایشگاه کتاب منطقه آزاد کیش، خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری موسسه فرهنگی آموزش الست کیش به نمایندگی از معاونت فرهنگی اجتماعی آن منطقه اقدام به برگزاری نمایشگاه متمرکز می‌کند. لذا از ناشران متقاضی دعوت می‌شود از امروز چهارم مهرماه ۱۴۰۰ لغایت نهم ماه جاری برای ثبت‌نام در این نمایشگاه به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند.»

باتوجه به این بیانیه می توان گفت مخاطبان نمایشکاه استانی منطقه آزاد کیش کسانی هستند که در همین منطقه سکونت دارد و بار دیگر چرخه برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب به راه افتاده است. در این میان باید دید چه میزان از این رویداد فرهنگی استقبال می شود از سوی دیگر ناشران با توجه به تجربه شان در زمینه حضور در نمایشگاه های استانی کتاب در سال های گذشته حاضر می شوند این بار هم در این نمایشگاه شرکت کنند، میزان حضور آن ها چگونه خواهد بود.

در این میان باید به این نکته توجه داشت که امکانات برگزاری نمایشگاه و فراهم کردن امکانات رفاهی برگزاری نمایشگاه هم برای بازدید کننده هم برای ناشر می تواند هر دو قشر را به حضور در نمایشگاه های استانی ترغیب کند و براساس سیاست تمرکززدایی از پایتخت عمل کرد وگرنه همچنان مخاطبان کتاب ترجیح می دهند کتاب های مورد نیازشان را از سایت ناشران یا با حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تهیه کنند.

انتهای پیام/ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.